تکنولوژی

نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل اپل معرفی شدند

شرکت اپل 4 نسخه جدید از 4 سیستم عامل خود را معرفی کرد: Ios 10.3، macOS 10.12.4، watchOS 3.2  و tvOS 10.2  که برخی از این سیستم عامل ها اهمیت بیشتری از بقیه دارند.

از نسخه iOS 10.3 شروع می‌کنیم. در این نسخه، قابلیت Find My AirPods اضافه شده و همچنین کاربر می‌تواند در صورت اتصال ایرپادها به دستگاه آی او اس خود، مکان آنها را روی نقشه ببیند و یا با به صدا درآوردن آلارم، آنها را به راحتی پیدا کند. در یکی دیگر از قابلیت‌های افزوده شده به این نسخه، برنامه‌نویسان می‌توانند در App Store به نظرات منتشر شده کاربران پاسخ دهند. همچنین قابلیت‌هایی نیز به برنامه Siri افزوده شده است و نسخه جدید سیستم فایل‌های اپل – APFS – نیز به روی تمام دستگاه‌های IOS به روز رسانی شده است.

در نسخه جدید watchOS 3.2 ، برنامه سیری ارتقا یافته و از این به بعد کاربر می‌تواند با استفاده از دیگر برنامه‌ها، به سیری دسترسی داشته باشد. مثلا از این به بعد می‌توان از برنامه سیری برای درخواست تاکسی در برنامه‌هایی مانند Lyft استفاده کرد و یا با استفاده از برنامه Whatsapp با شخصی تماس گرفت. قابلیت جدیدی نیز تحت عنوان ” حالت سینما” اضافه شده که هنگام تماشای فیلم در سینما، صفحه ساعت را تاریک نگه می‌دارد.

در نسخه جدید macOS، اپل قابلیت Night Shift را اضافه کرده است که در هنگام شب و یا مکان‌های تاریک، نور ملایم‌تری از صفحه نمایش پخش می‌کند. این قابلیت همچنین برای استفاده قبل از خواب نیز بسیار مناسب است.

در سیستم عامل tvOS 10.2 قابلیت‌های زیادی اضافه نشده است و کاربر فقط می‌تواند فیلمی را از طریق یکی از دستگاه‌های آی او اس اجاره کند و در دستگاه دیگری مانند Apple Tv پخش کند.

کاربر مثل همیشه، قبل از اِعمال به روز رسانی باید از دستگاه خود روی پلت فرم iCloud و یا کامپیوتر بک آپ بگیرد. برای دریافت به روز رسانی، به قسمت تنظیمات آیفون و آیپد خود بروید ، یا Mac App Store  را در کامپیوتر باز کنید و برای دریافت آپدیت اپل واچ، Watch App را از طریق آیفون خود باز کنید.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا