تکنولوژی

مکان لحظه‌ای خود را با دوستان به اشتراک بگذارید

فیس بوک مسنجر تلاش زیادی می‌کند تا علاوه بر یک برنامه چت آنلاین، ابزار آفلاین کارآمدی نیز باشد. بیست و هفتم ماه جاری، قابلیت Live Location به این برنامه افزوده شد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند مکان جغرافیایی جاری خود را به مدت یک ساعت با گروه‌های خصوصی دوستان خود روی نقشه به اشتراک بگذارد و افراد انتخاب شده می‌توانند مطلع شوند که کاربر تا چه مدت دیگر به آنها می‌پیوندد. این برنامه به عنوان یکی از رقبای برنامه‌های اعلام مکان مانند Foursquare، Swarm و Meet Up،  برای کاربران هر دو سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید قابل دسترسی است.

Selena Wang، مدیر محصول این قابلیت در این‌باره نوشت: “قابلیت Live Location، برای هماهنگی با دوستان بسیار کارآمد است و کاربر می‌توانند به این شیوه مکان خود و همچنین مدت زمان تقریبی رسیدن خود را به دیگران اطلاع دهد.”

فیس بوک قبلا نیز قابلیت مشابهی در فیس بوک مسنجر ارائه کرده بود که با شکست روبرو و حذف شد و این قابلیت جدید، دومین تلاش فیس بوک برای ارائه خدمات مرتبط با نقشه در برنامه فیس بوک مسنجر است. ویژگی به اشتراک گذاری مکان ثابت، هنوز هم در این برنامه قابل دسترسی است ولی حالا قابلیت اشتراک گذاری مکان به صورت زنده مهیا شده است. برای استفاده از این قابلیت به صورت زیر عمل کنید:

1-      داخل برنامه Messenger ، دگمه مکان یا Location را از داخل منو انتخاب کنید.

2-      برای به اشتراک گذاری مکان جاری خود، نوار آبی رنگ را از روی نقشه انتخاب کنید.

3-      هر فردی را که انتخاب کنید قادر خواهد بود به مدت 60 دقیقه مکان دقیق شما را ببیند و همچنین از مدت زمان رسیدن شما با خودرو نیز مطلع شود.

4-      ساعتی در گوشه نقشه وجود دارد که این 60 دقیقه را نشان می‌دهد، البته هر موقع که بخواهید می‌توانید به اشتراک گذاری را متوقف کنید.

با وجود اینکه فیس بوک اعلام کرده که قابلیت Live Location، به میزان استاندارد از باتری استفاده می کند، به هر حال بهتر است مطمئن شوید که دستگاه شما به اندازه کافی باتری دارد زیرا GPS ممکن است باتری دستگاه را زود خالی کند

این اواخر، فیس بوک به روی برنامه مسنجر خود انرژی زیادی گذاشته است و تلاش زیادی می‌کند با معرفی قابلیت‌های جدید این برنامه بهترین ابزار برای استفاده کاربران و دوستانشان شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا