تکنولوژی

تیم کوک در تیم نوآوری کاخ سفید

رئیس جمهور ایالات متحده قرار است گروه جدیدی را  تحت عنوان دفتر نوآوریهای آمریکایی کاخ سفید- The White House Office of American Innovation- تشکیل دهد که هدف این دفتر طبق جمع آوری ایده‌های تجاری از سرتاسر جهان است. طبق گزارش Washington Post، تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل، نیز قرار است به عنوان یکی از رهبران سرشناس حوزه تجارت با این تیم جدید همکاری کند.

ترامپ در ماه دسامبر در جلسه‌ای در برج ترامپ که کوک و ایلان ماسک و تعداد دیگری از مدیران ارشد شرکتهای تکنولوژی حضور داشتند کلید راه‌اندازی این تیم از مشاوران تکنولوژی را زد هرچند در ادامه بسیاری شرکت کنندگان در این جلسه را به بی توجهی و فراموش کردن رفتار ترامپ با شرکتها و کارکنان آنها مورد انتقاد قرار دادند. تمرکز اصلی تیم نوآوری روی تکنولوژی و داده‌ها خواهد بود و افراد سرشناسی همچون تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل، بیل گیتس مدیر عامل شرکت مایکروسافت، مارک بنیوف رئیس شرکت Salesforce و ایلان ماسک مدیر و موسس شرکت بزرگ تسلا در این تیم حضور خواهند داشت. این گروه تا کنون بارها جلساتی متشکل از صد نفر از مقامات و مسئولان دولتی و تجاری برگزار کرده است.”

تیم کوک در اعلامیه‌ای به کارمندان خود اعلام کرد که با وجود مخالفت با سیاست‌های ترامپ، در این تیم همکاری خواهد کرد زیرا هیچ کس نمی‌تواند با عقب نشینی، مشکلات دنیا را برطرف کند. وی در اعلامیه خود گفت: ” به عقیده شخصی من، حاشیه و کناره‌گیری جایی نیست که افراد موفق در آن قرار بگیرند. ما باید تلاش کنیم تا جای ممکن در مسائل دنیا درگیر باشیم و از هیچ کاری برای حل مسائل بغرنج دنیا دریغ نکنیم. همکاری با افرادی که مخالف نظرها و سیاست‌هایشان هستیم، دلیل بر تایید رفتارها و اعمال آنها نیست. همانطور که با داد و فریاد و عصبانیت معضلی حل نخواهد شد، عقب نشینی و کناره گرفتن نیز چیزی را تغییر نخواهد داد. ما باید برای تحقق اهداف مسالمت آمیز خود بجنگیم و دست از تلاش برنداریم.”

مجمع نوآوری کاخ سفید توسط داماد ترامپ، Jared Kushner رهبری خواهد شد که گزارش‌های عملکرد خود را به صورت مستقیم به ترامپ ارجاع خواهد داد. این مجمع توسط کارمندان و مسئولان سابق شرکت‌های تجاری اداره خواهد شد و قرار است راه ورود ایده‌های جدید و نوآورانه را به شهر واشنگتن باز کند. یکی دیگر از اهداف این مجمع، ایجاد شرایط دسترسی تمام شهروندان آمریکایی به اینترنت است که به عنوان بخشی از پروژه زیرسازی $1T معرفی شده است.

خبرهای مربوط به بازگشایی این مجمع دقیقا زمانی منتشر شد که جو متشنجی علیه رئیس جمهور آمریکا به راه افتاده است و ترامپ تلاش زیادی می‌کند تا به هر طریقی این جو را به نفع خود بازگرداند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا