تکنولوژی

سونی پروتوتایپ های صفحه لمسی خود را معرفی کرد

اعضای پروژه Future Lab  شرکت سونی امسال در فستیوال موسیقی بهاره SXSW در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا، تعدادی از جالب ترین و عجیب ترین پروژه‌های سخت افزاری خود را معرفی کردند. پروژه Future Lab یک برنامه توسعه و تحقیقاتی است که کارمندان سونی را تشویق می‌کند تا محصولات خلاقانه و ابتکاری متفاوتی معرفی کنند.

یکی از محصولات معرفی شده سال قبل، پروتوتایپ پروژکتور سونی بود که هر میزی را تبدیل به یک صفحه نمایش لمسی می‌کرد. این محصول علاوه بر اینکه قادر است هر سطح صافی را به صفحه نمایشی تبدیل کند که از طریق دست قابل کنترل است، می‌تواند هر شی دنیای واقعی را همراه با تکنولوژی واقعیت افزوده نمایش دهد.

مثلا فرض کنید که یک نسخه از فیلم آلیس در سرزمین عجایب را از طریق این پروژکتور نمایش دهید و بعد بتوانید شخصیت‌های داستان را از داخل صفحه به بیرون بکشید و یا میز خود را تبدیل به یک پیانوی مجازی کنید. این پروژکتور دقیقا بالای میز قرار می گیرد و با تبدیل میز به یک صفحه نمایش، حرکات سه بعدی دست و همچنین اشیا مختلف را شناسایی می‌کند و قابلیت تشخیص عمق نیز دارد.

 

سونی برای معرفی این محصول دموهای هوشمندانه‌ای تهیه کرد، مثلا یکی از آنها دموی آلیس است که نشان می‌دهد که نرم افزار این محصول چگونه درک می‌کند که یک فنجان و یا یک دسته ورق به روی سطح طیز پروژکتور قرار دارد و بعد کاربر چگونه می‌تواند اشکال گرافیکی ایجاد شده را به دلخواه خود روی صفحه تغییر دهد. در دموی دیگری کاربر با استفاده از بلوک‌های چوبی، ماکت مجازی یک خانه را درست می‌کند.

پروژکتور دوم Xperia Touch نام دارد که امسال معرفی شد و سخت افزار کاملا متفاوتی است که البته با تکنولوژی مشابهی با پروژکتور قبلی ساخته شده است. این محصول، نسخه مدرن‌تر و کوچک‌تری از پروژکتور قبلی است و در بالای سطح میز قرار می‌گیرد و می‌تواند با پخش نورهای مختلف به روی سطح میز، اسباب‌های متخلف موسیقی را ایجاد کند و سنسورهای تعبیه شده نیز قادر هستند حرکت دست کاربر را دنبال نمایند و تولید صدا کنند.

هر دوی این پروژکتورها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و کمی سخت است هنگام استفاده از این محصولات، دقیقا متوجه شویم که چه اتفاقی می‌افتد. ظاهرا سونی در زمینه تولید این نوع تکنولوژی منحصر به فرد تا کنون یکه تاز است. البته بعید است که این محصولات را در آینده نزدیک در بازار مشاهده کنیم و توقع نداشته باشید که این پروژکتورها را به زودی در خانه‌ها و یا محل‌های کار مردم مشاهده کنید. با این وجود، این محصولات فقط نمونه کوچکی از محصولات نسل آینده تکنولوژی را به ما نشان می‌دهد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا