تکنولوژی

نوآوری IKEA برای جلوگیری از طلاق!

مهمترین نکته در مورد مبلمان آپارتمانی شرکت IKEA، وصل کردن آنهاست. یک سری وسایل بی سر و ته، پیچ، مهره، آچار آلن و دفترچه‌ی راهنمای اعصاب خرد کن! وسایلی هستند که پس از دیدن کاتالوگ محصولات شرکت به شما تحویل داده خواهند شد. گاهی اوقات این مبلمان ممکن است باعث جدایی شما از همسرتان نیز بشوند. همانطور که Wall Street Journal در گزارش خود به آن اشاره کرده، مبلمان مدل Liatorp شرکت IKEA با نام مستعار “عامل طلاق” نیز شناخته می‌شوند.

طبق گزارش Quartz که قبلا منتشر شده بود: دان فرگوسن (نویسنده کتابReptiles in Love) در مصاحبه خود با وب‌سایت Quartz گفت: “مسائل جزئی مانند وصل کردن چند قفسه چوبی ممکن است موجب تداعی شدن حس تاریخ باستان در زن و شوهر بشود. ممکن است دو طرف در حین وصل کردن قفسه‌ها و مبلمان چنین جملاتی را به هم بگویند: تو اصلا به من اعتماد داری؟ فک می‌کنی من احمقم و هیچ مهارتی ندارم؟ خیلی دوست داشتی همسر سابقت اینجا بود و این کارها را واست انجام می‌داد؟”

برای کاهش این تنش‌ها، شرکت سوئدی IKEA شروع به تولید انبوه مبلمان با استفاده از چفت و بست‌های ساده کرد تا از این طریق خریداران از میخ و چکش فلزی و خرده ریزها بی نیاز شوند. پس از به‌کارگیری موفقیت آمیز این طرح در خط تولید استکهلم و Regissor در سال 2014، شرکت IKEA در کنفرانس Design Indaba که هفته گذشته برگزار شد، آمادگی خود را برای پیاده سازی این متد در دیگر مدل‌های این شرکت را اعلام کرد.

جسپر برودین (مدیر بخش تامین قطعات IKEA) در مصاحبه با Dezeen گفت: “شرکت ما در حال اجرای طرح ممکن سازی بستن مبلمان به شکل ساده و با یک حرکت است”. برودین می‌گوید که IKEA قصد دارد این متد را برای تمامی مبلمان چوبی بزرگ شرکت اجرایی کند و در حال حاضر این شیوه بستن را در یک سری از میز و کشوهای تولیدی شرکت با نام Lisabo آغاز کرده است.

با استفاده از چفت‌های بدون پیچ و میخ در محصولات، برودین ادعا می‌کند که موفق شده یک میز را که بستن آن در حالت عادی 24 دقیقه طول می‌کشد، در کمتر از سه دقیقه ببندد. استفاده از این شیوه به مشتریان امکان باز و بسته کردن مکرر مبلمان بدون ایجاد تغییر در ساختار اصلی و هرگونه آسیبی را خواهد داد.

در حال حاضر این شیوه مورد تمجید متخصصین طراحی محصولات قرار گرفته است. سال گذشته در مراسم Red Dot Awards، طرح مورد استفاده  در محصولات Lisabo که باعث کاهش 80 درصدی زمان بستن وسایل و مبلمان می‌شود، مورد تقدیر قرار گرفت.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا