تکنولوژی

استفاده آزمایشی از گزینه “Dislike” در فیس بوک

برای فیس بوک، عکس‌العمل کاربران به پُست‌های دوستان و همینطور بیان احساسات انسانی از طریق نوشته‌ها، اهمیت زیادی دارد. طبق خبر منتشر شده در Techcrunch ، قابلیت ارسال ایموجی و شکلک‌های عکس العمل، برای برخی از کاربران در برنامه Messenger فیس بوک فعال شده است که تمام ایموجی‌های موجود در برنامه مانند Like و Dislike، خنده، شادی، عصبانیت ، غم و غیره حالا در قسمت پیغام‌های فیس بوک نیز مشاهده می‌شود. 

فیس بوک قابلیت آزمایشی استفاده از ایموجی داخل متن پیغام‌های خصوصی را تایید کرده است و گفته: ما همیشه تلاش می‌کنیم که مسنجر فیس بوک برای کاربران جذاب‌‌ باشد و حالا برای بیان احساسات بیشتر ، گزینه ارسال ایموجی داخل پیغام‌های فیس بوک نیز به صورت آزمایشی اضافه شده است.” 

عبارت “به صورت آزمایشی” در جمله بالا به این معنی است که این قابلیت فعلا در دسترس همه نیست اما اگر در این مرحله، کاربران از تغییرات اعمال شده ابراز رضایت کنند ، این ویژگی در دسترس تمامی کاربران Messenger قرار خواهد گرفت.

به دلیل تقاضای بالای کاربران، گزینه “Dislike” نیز به جمع ایموجی‌های برنامه Messenger اضافه شده است. قابلیت Dislike، شاید به نوعی پر خواهان ترین ویژگی باشد که کاربران اعمال آن را از مسئولان فیس بوک تقاضا می‌کردند و تا کنون جواب رد می‌شنیدند زیرا به عقیده فیس بوک، گزینه Dislike  بار منفی زیادی با خود به همراه می‌آورد. فیس بوک در جواب تقاضای کاربران،  مجموعه “اموجی‌های عکس العمل” را معرفی کرد که کاربران با استفاده از آنها می‌توانستند انواع زیادی از احساسات را به این شیوه بیان کنند اما گزینه Dislike تنها در قسمت نظرها امکان پذیر بود.

فیس بوک در گزارشی اعلام کرده است:

 “دگمه Dislike ، بیشتر حکم کلمه “نه” را دارد و از آنجاییکه که کاربران از قسمت پیغام‌های خود بیشتر برای هماهنگی و برنامه ریزی کارها استفاده می‌کنند، این گزینه فعلا برای Messenger  اعمال شده تا بازخورد آن مورد بررسی قرار گیرد.”

فیس بوک قابلیت “ایموجی‌های عکس العمل‌ ” را تقریبا یک سال پیش عرضه کرد که به سرعت محبوب شد و تا کنون بیش از 300 میلیارد از این شکلک‌ها در فیس بوک ارسال شده است.جالب است بدانید که شکلک “Love” بیشترین ایموجی استفاده شده در فیس بوک است که 50درصد شکلک‌های فرستاده شده، این ایموجی بوده است و همچنین کاربران کشورهای مکزیک، شیلی و سورینام بیشترین میزان استفاده از شکلک‌ها را دارند. 

حالا فیس بوک قصد دارد با بررسی بیشتر این شکلک‌ها، آنها را بسط و توسعه دهد.از آنجاییکه قابلیت‌های  “Emoji Reaction” از استقبال زیادی برخوردار شد، حالا فیس بوک قصد دارد برای سیستم پیغام رسانی مکان‌های اداری که تحت عنوان” “Work Chat شناخته شده است نیز از این اموجی‌ها استفاده کند. 

فیس بوک تمرکز زیادی به روی توسعه برنامه چت یا ” “Messenger خود دارد تا بتواند بهتر با برنامه‌های Snapchat ، Line  و یا برنامه‌های پیغام رسانی گوگل رقابت کند. فیس بوک مصمم است تا با توسعه و افزایش کیفیت Messenger، کاربران قدیمی خود را راضی نگه دارد و همچنین کاربران جدید جذب کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا