تکنولوژی

روبات استثنایی بوستون داینامیک

شرکت روبات سازی Boston Dynamics که سال 2013 توسط شرکت گوگل خریداری شد، یکی از مشهورترین سازنده‌های صنعت ربات‌سازی است که تا کنون محصولات جالبی مانند BigDog و Spot را طراحی و تولید کرده است. حالا خبرهای جدید حاکی از این است که ربات جدیدی با پاهای بلند و چرخ دار، توسط این شرکت تولید شده است که که Handle نام دارد. Marc Rainert، مدیر عامل شرکت بوستون دینامبکز، نام این ربات را ” نایتمر” –کابوس- گذاشته است که متخصصان صنعت رباتیک دنیا را به حیرت واداشته است. 

یکی از محققان رباتیک در دانشگاه واشنگتن  Vikash Kumar، درباره هندل گفت:

“این ربات واقعا خارق العاده است و تا کنون مشابه آن را در هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم. حرکات دینامیکی و قدرتمند هندل، تاثیر گذارترین ویژگی آن است “

ویژگی استثنائی هندل، قدرت و سرعت آن در حرکت است که به صورتی طراحی شده است تا بیشترین شباهت را به حرکت یک موجود زنده داشته باشد. ربات‌ها معمولا زیاد انعطاف پذیر نیستند، سرعت کمی دارند تا دقت بیشتری داشته باشند و با احتیاط فراوان حرکت می‌کنند.

به علاوه، این ربات قد بلند 185 سانتی، قادر است 14 کیلومتر بدود ، تا یک متر و 20 سانت به صورت عمودی بپرد ، 45 کیلو بار( میزان باری که تقریبا هم وزن خود اوست) را با خود حمل کند و یا مانند یک اسکیت باز حرفه‌ای بچرخد.

گوگل،در سال 2013 شرکت بوستون دینامیکز را تحت مدیریت Andy Rubin – یکی از موسسان پلتفرم اندروید- خریداری کرد و 300 مهندس رباتیک را به این مجموعه افزود. اما روبین سال 2014 از این شرکت خارج شد و شرکت گوگل از آن بعد تصمیم گرفت تا بوستون دینامیکز را بفروشد که تا کنون موفق نشده است.

تیم بوستون دینامیکز با وجود انتشار خبر فروش این شرکت، نا امید نشدند و موفق شدند امسال هندلِ غول آسا را تولید کنند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا