تکنولوژی

استفاده از الکسا روی مک و آیفون

با کمک اپلیکیشن Reverb برنامه رایگان دستیار هوشمند الکسا را به روی دسکتاپ مک، آیفون و آیپدهای خود بیاورید. برنامه نویسان شرکت مشاوره دیجیتال Rain در آمریکا برنامه‌ای تحت عنوان Reverb طراحی کرده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق Mac Desktop یا دیگر دستگاه‌های سیستم عامل IOS به دستیار هوشمند مجازی Amazon’s Alexa دسترسی داشته باشند.

کاربران می‌توانند از طریق این برنامه رایگان مخصوص Mac، به اکانت آمازون خود وارد شوند، بعد از آن پنجره‌ای باز می‌شود که حلقه آبی معروف الکسا را نشان می‌دهد. به شرط اتصال به اینترنت و با کلیک و نگه داشتن موس روی این حلقه آبی، دستیار مجازی به صدای کاربر، سوالات و دستورات وی گوش می‌کند و جواب می‌دهد.

برنامه مخصوص IOS  نیز دقیقا به همین شیوه کار می‌کند و آخرین نسخه Reverb از الکسا v2 استفاده می‌کند که قابلیت‌هایی همچون تایمر، آلارم، اجرای فایل های صوتی بلند، کتاب‌های صوتی و غیره دارد. این برنامه همچنین با ارتباط با  سرویس‌های هوشمند سازی منزل مانند Samsung SmarThings، Wemo، Philips Hue و غیره  که با الکسا سازگار هستند، وسایلی مانند چراغ ها، کلیدهای برق و ترموستات سیستم گرمایش را کنترل می‌کند.

تنها حیطه‌ای که سرویس Reverb  از آن پشتیبانی نمی‌کند، پخش موسیقی آمازون است که آن هم به دلیل محدودیت‌هایی است که این شرکت برای استفاده از بخش Amazon Music از طریق برنامه‌ها اعمال کرده است. به علاوه ، این برنامه برای آن دسته از کاربران که بلندگوی هوشمند Echo دارند و همیشه آرزو داشتند از دستیار هوشمند الکسا بدون پرداخت هزینه اضافی استفاده کنند، راه حل مناسبی است. حتی بسیاری از کاربران که قصد دارند دستگاه الکسا را خریداری کنند، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و قابلیت‌های الکسا را پیش از خرید محک بزنند. کاربران مک هم می‌توانند از Mac App Store و صاحبان آیفون و آیپد از طریق App Store، برنامه Reverb را به صورت کاملا رایگان دریافت کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا