تکنولوژی

پهپادهای تاکسی به زودی در دوبی پرواز می‌کنند

چقدر احتمال دارد تا چند وقت دیگر بتوانیم سوار تاکسی اختصاصی خود شویم و با فشار یک دگمه، از فراز تمام ترافیک‌های سنگین شهری عبور کنیم و به مقصد برسیم؟ احتمالا به زودی در دوبی شاهد چنین وسیله‌ای خواهیم بود.

مقامات رسمی حمل ونقل شهری دوبی اعلام کردند که از ماه جولای امسال، پروژه پهبادهای مسافربر بدون خلبان، به اجرا در خواهد آمد.

این پهبادها توسط یک شرکت چینی ساخته شده‌اند ، مجهز به 8 روتور هستند و می‌توانند با یک بار شارژ باتری،  به مدت 30 دقیقه پرواز کنند. لازم به ذکر است که این پهباد‌ها قادرند تنها یک مسافر را جا به جا کنند.

طبق ویدیوی معرفی این پهپاد ، مسافر باید مقصد خود روی صفحه لمسی روبروی صندلی خود انتخاب کند و پهباد بعد از آن به صورت اتوماتیک، بهترین مسیر را انتخاب کرده و مسافر خود را در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند. البته به منظور اطمینان از امنیت این پهپادها، یک تیم پشتیبان از روی زمین عملکرد این این وسیله را هنگام پرواز کنترل خواهند کرد.

این پهپادها بارها در آسمان دوبی به صورت آزمایشی به پرواز درآمده‌اند و طبق گفته مسئولان این کشور،  به احتمال خیلی قوی تا جولای امسال به بهره برداری عمومی خواهد رسید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا