تکنولوژی

تیم کوک دکترای افتخاری گرفت

 تیم کوک در سفری به اروپا ، مدرک افتخاری  دانشگاه Glasgow را در مراسم ویژه‌ای دریافت کرد. مدیر عامل شرکت اپل، در این مراسم از فرصت به دست آمده استفاده کرد و بازهم بر علیه  اقدامات اخیر ترامپ سخنرانی کرد. کوک ، شرایط کنونی را یک “بحران” خواند و گفت:

“ما کارمندانی داریم که ویزای کار در آمریکا دارند و خانواده‌هایشان را همراه خود به این کشور آورده‌اند و حالا این کارمندان و تمام افراد خانواده‌هایشان درگیر این حکم ترامپ هستند.” 

کوک در ادامه سخنرانی اضافه کرد که استیو جابز، فرزند یک خانواده سوری مهاجر بوده است و پدیده “مهاجرت” ، کلید اصلی ورود خلاقیت و ابتکار به کشور آمریکا است.

“شرکت ما، وابسته به وجود تنوع نژادی در کشور آمریکاست، مردمی با پیشینه‌های متفاوت و نگرش‌های مختلف، این تنوع را شکل می‌دهند.”

این اولین بار نیست که تیم کوک، در اظهارات و بیانیه‌های خود، اقدامات رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار می‌دهد. کوک که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یکی از طرفداران هیلاری کلینتون، نامزد رقیب ترامپ بود، در سخنرانی‌های گذشته خود عنوان کرده بود که صدور حکم منع ورود مهاجرین ترامپ، ضربه بزرگی به تیم اپل وارد می‌کند.

شرکت اپل یکی از 96 شرکتی است که دادخواست اعتراض به قانون ترامپ را امضا کرده است.در این دادخواست که تحت عنوان Amicus Brief شناخته می‌شود و روز یک شنبه به دادگاه تسلیم شد، عنوان شده است که ورود مهاجران به خاک کشور آمریکا، یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین ارکان تشکیل این شرکت‌ها و جامعه اقتصادی  است.

کوک در ادامه سفر خود در اسکاتلند از یک فروشگاه Apple Store دیدن کرد و همینطور با نخست وزیر بریتانیا، Theresa May در لندن دیدار کرد و اعلام کرد که کمپ جدید شرکت اپل به زودی بازگشایی خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا