تکنولوژی

رفع یکی از بزرگترین معایب گوگل AMP

سرویس “نمایش سریع صفحات” شرکت گوگل که با نام AMP نیز شناخته می‌شود، با نمایش و جستجوی فوق سریع صفحات وب، توانسته تغییر شگرفی را برای کاربران موبایل در استفاده از صفحات وب به وجود بیاورد. با این حال، این سیستم بی نقص هم نیست. یکی از بزرگترین عیب‌های AMP این است که امکان اشتراک گذاری لینک‌ها با کاربران در دیگر سرویس‌ها امکان پذیر نیست. البته از امروز این امر ممکن شده است.

گوگل در به روزرسانی امروز، بالاخره امکان نمایش لینک اصلی مقالات بر روی صفحات AMP را ممکن ساخت و از این به بعد می‌توانید لینک صفحات را کپی یا با دیگر اپلیکیشن‌های روی دستگاهتان به اشتراک بگذارید. برای دسترسی به لینک اصلی، کافیست روی آیکون لینک در نوار بالایی صفحه AMP کلیک کنید، سپس لینک کامل جهت کپی برای شما ظاهر خواهد شد.

مرتبط : همه آنچه درباره GoogleAmp باید بدانید

اگر از AMP استفاده کرده باشید، احتمالا زمانی که قصد دارید لینکی را از طریق موبایل ارسال کنید با مشکلاتی برخورد کرده‌اید، چون امکان ارسال لینک اصلی صفحه وجود ندارد و فقط می‌توانید کاربران را به همان صفحه در AMP دعوت کنید.

گوگل میگوید این تغییر در GoogleAmpبه نفع کاربران و ناشران خواهد بود چون امکان اشتراک گذاری لینک یک مقاله‌ی به خصوص، نه تنها کاربران بیشتری را به ان صفحه می‌کشاند، بلکه احتمال اینکه کاربر از کل سایت بازدید کند بیشتر خواهد شد. این تغییر تنها برای افزایش کارایی کاربران نخواهند بود. طبق گفته‌های Alex Fischer مهندس نرم‌افزار شرکت گوگل: URLها تا حدی اطمینان و مالکیت محتوای صفحه را نشان می‌دهند و این آپدیت به ناشران حس راحتی بیشتری هنگام کار با AMP را خواهد داد.

امروز، پشتیبانی از این ویژگی را با اضافه کردن گزینه‌ای درنوار بالایی سرویس AMP آغاز کرده‌ایم. با استفاده از این ویژگی و با کلیک بر روی لینک نمایش داده شده، امکان به  اشتراک گذاری لینک‌ها وجود خواهد داشت. در هفته‌های آتی، امکان به اشتراک گذاری URL اصلی متن مورد نظر با انتخاب گزینه “اشتراک” در ورژن اندرویدی امکان پذیر خواهد بود. این ویژگی در حال حاضر بروی ورژن iOS این اپلیکیشن قابل استفاده است.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا