تکنولوژی

داستان کانکتورهای UAC جدید اپل چیست؟

وبسایت 9to5Mac.com امروز اعلام کرد که اپل قصد تولید کانکتورهای UAC  به اختصار  (Ultra Accessory Connector) برای استفاده در لوازم جانبی مختص آیفون را داشته است که این خبر موجب سر و صدای زیادی در میان سایت‌های خبری شده است. آیا کانکتور جدیدی در راه است؟ در حال حاضر آیفون و آیپد از پورت لایتنینگ و مکبوک‌ها از یو اس بی نسل C بهره می‌‌‌‌برند. پس چه نیازی به یک پورت جدید و اختصاصی وجود دارد؟ این همه دانگل‌های متعددی که استفاده می‌کنیم کافی نیست؟

اما صبر کنید. اپل در پاسخ به CNET.com گفته که این کانکتور به هیچ وجه کانکتورجدیدی به حساب نمی‌آید و سالها است که توسط دوربین‌های شرکت Nikon استفاده شده است. مشکل اینجاست که این کانکتور اسم استانداردی ندارد. شرکت Foxlink این کانکتور را UC-E6 نامیده در حالی که شرکت Mitsumi آن را کانکتور فوق کوتاه (Ultra Mini) نام گذاری کرده است. اپل برای  مرسوم کردن نامی برای این کانکتور، آن را Ultra Accessory Connector یا UAC  نام‌گذاری کرده است. بنابراین با نامی جدید اما کانکتوری نه چندان جدید سر و کار داریم.

اپل قصد دارد از این کانکتور منسوخ به عنوان بخشی از برنامه “ساخته شده برای آیفون” (Made for Iphone) پشتیبانی کند. اپل در پاسخ به سوالات CNET گفته که شرکت‌ها ملزم به استفاده از این کانکتور نیستند اما اپل از این کانکتور در برنامه خود پشتیبانی خواهد کرد.

9to5Mac گفته که اپل به تولیدکنندگان لوازم جانبی اجازه خواهد داد تا کابل‌های تبدیل لایتنینگ به UAC، یو اس بی C به UAC و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به UAC را تولید کنند و امکان اتصال هدفون‌های دارای پورت UAC به محصولات اپل را وجود خواهد داشت.

پس نگران نباشید دوستان، کانکتور کاملا اختصاصی جدیدی در کار نیست و حالا همه از این قضیه اطلاع دارند.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا