تکنولوژی

شکایت از اپل به اتهام ایجاد نقص عمدی در فیس‌تایم

شرکت اپل با دادگاه‌ها غریبه نیست، اما معمولا طرف دیگر دعوی، یک شرکت است نه یک مشتری!

امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک مشتری ناراضی، از شرکت اپل به دلیل ایجاد نقص عمدی در برنامه فیس تایم شکایت کرده است

مشکل اصلی این مشتری ظاهرا این است که مشخص شده است اپل ، به منظور تحریک و تشویق کاربران به دانلود آپدیت جدید، به عمد برنامه فیس تایم را در نسخه IOS 6، از کار انداخته است. این مسئله شاید چندان مهم به نظر نیاید اما کاربران گوشی های 4  و 4S را با مشکل مواجه کرده است. از آنجاییکه مدل‌های قدیمی‌تر آیفون دیگر جوابگوی ارتقا نرم افزاری نیست، کاربران این گوشی‌ها در به روز رسانی و متعاقب آن اجرای برنامه فیس تایم، به مشکل بر خواهند خورد.

اما چرا شرکت بزرگی مانند اپل باید چنین کاری را عمدا انجام دهد؟ 

در سال 2012، اپل اقدام به استفاده از سرورهای شرکت Akamai کرد تا بتواند ارتباطات آیفون-به-آیفون را بهتر مدیریت کند. سال بعد، اپل مجبور شد 50 میلیون دلار به شرکت Akamai هزینه پرداخت کند. در نسخه جدید IOS ، ظاهرا شیوه عملکرد فیس تایم را تغییر می‌کند و بار اطلاعاتی کمتری از طریق سرورهای Akamai جابه‌چا می‌شود

در این پرونده قضایی جدید، زنی از کالیفرنیا از اپل شکایت کرده، که به عمد فیس تایم را از کار انداخته است تا کاربران مجبور شوند دستگاه خودرا آپدیت کرده تا بالتبع هزینه کمتری برای شرکت اپل در پی داشته باشد.

هنگامی که کاربران از مشکل خود در باره خرابی فیس تایم با شرکت اپل سخت گفتند ، این شرکت در جواب، یک بیانیه منتشر کرد:

اگر بعد از تاریخ 16 آوریل 2014، در برقراری ارتباط فیس تایم مشکل دارید، به دلیل وجود باگ‌ها در این برنامه است و بهتر است خیلی زود سیستم عامل گوشی خود را به روز رسانی کنید.”

در این پرونده قضایی همچنین اپل متهم شده است که با اعمال اجبار در به روز رسانی دستگاه‌های 4 و 4S ، کاربران این دستگاه‌ها را با مشکل در اجرای برنامه و کند شدن شدید گوشی مواجه کرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا