تکنولوژی

تیم کوک :‌ چاره‌ای جز شکایت از کوالکام نداشتیم

تیم کوک مدیرعامل اپل در جلسه گزارش درآمد سه ماهه شرکت، درباره شکایت اخیر اپل از شرکت تولید کننده چیپ‌های موبایلی کوالکام گفت که چاره‌ای جز طرح شکایت برایمان باقی نمانده بود.

تیم در پاسخ به سوال یکی از تحلیلگران درباره این طرح شکایت گفت: ” با بررسی طرح شکایت ما خواهید فهمید که هیچ گزینه دیگری برای ما وجود نداشته. کوالکام از شرکت‌ها برای تکنولوژی‌هایی که هیچ استفاده‌ای از آن نداشتند، مبالغ اضافی دریافت کرده است.” و در ادامه عنوان داشت با اینکه اپل صاحب نوآوری‌هایی مانند سنسور تشخیص اثر انگشت یا صفحه نمایش و دوربین پیشرفته بوده، با این حال کوالکام بی هیچ دلیلی از شرکت‌ برای استفاده از این امکانات مبالغی دریافت کرده است.

تیم کوک موقعیت فعلی را با این مثال توضیح داد که “مثلا شخصی مبل راحتی خریداری کند و سپس فروشنده به تناسب قیمت منزل خریدار، مبلغی بیشتر از او دریافت می‌کند.” از نظر ما این مسئله خیلی منتطقی به نظر نمی‌رسد و بعید می‌دانیم در دادگاه کار به جایی برسد.

اوایل ماه، اپل طرح شکایت 1 میلیارد دلاری علیه کوالکام را در دادگاه مطرح کرد و ادعا کرده شرکت کوالکام  در قبال استفاده شرکت‌ها از پتنت‌ها، مبالغ بیش از حدی را دریافت کرده است. سپس اپل طرح شکایتی با مفاد مشابه را  به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه شرکت کوالکام ارائه کرد.

تیم کوک در ادامه گفت:” شرکت کوالکام از پرداخت میلیاردها دلار به شرکت اپل خودداری کرده و احساس کردیم که دیگر چاره‌ای جز شکایت برایمان باقی نمانده. درباره نتایج کار نیز فعلا باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد. علاقه‌ای به شکایت نداشتم و اگر راه دیگری وجود داشت خیلی عالی می‌شد اما در حال حاضر هیچ راه دیگری نمی‌بینم.”

مرتبط:

شکایت یک میلیارد دلاری اپل از کوالکام

کوالکام : شکایت اپل بی پایه و اساس است

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا