تکنولوژی

ارسال فایل بدون اینترنت در نسخه جدید واتس‌اپ

برنامه WhatsApp ، به روزرسانی جدیدی برای کاربران سیستم عامل iOS عرضه کرده است که یکی از آنها روش هوشمند مدیریت حافظه است. 

 به روزرسانی جدیدی برای کاربران iOS برنامه WhatsApp منتشر شده است. اگرچه این به روزرسانی، قابلیت‌های زیادی ارائه نکرده اما چند ویژگی کاربردی و مهم به آن اضافه شده است. مانند آپدیت‌های منتشر شده قبلی برای کاربران اندروید، کاربران iOS نیز از این به بعد می‌توانند هم زمان تا حداکثر 30 عکس و یا فیلم به صورت هم زمان ارسال کنند که در گذشته این مورد تا سقف 10 عکس امکان پذیر بود. اما جالب‌ترین و مهم‌ترین قابلیت این نسخه، ارسال عکس حتی بدون دسترسی به اینترنت است.

تا کنون، ارسال اطلاعات از طریق این برنامه منوط به اتصال به اینترنت بود اما در آپدیت جدید، حتی بدون دسترسی به اینترنت نیز می‌توانید عکس‌های منتخب خود را ارسال کنید که در این حالت، عکس‌ها در صف ارسال قرار می‌گیرند و به محض برقرای دوباره اتصال، تصاویر ارسال خواهد شد. این قابلیت برای کاربرانی که ازاینترنت با ثباتی برخوردار نیستند می‌تواند کاربردی باشد.

یکی دیگر از قابلییت‌های جدید آپدیت جدید، امکان مدیریت میزان حافظه در هر پنل جداگانه گفتگو  ( چت) است. از این به بعد به راحتی می توانید بعد از دانلود این آپدیت، در تنظیمات برنامه به قسمت “Data & Storage Usage” مراجعه کرده و گزینه Storage Usage  را انتخاب کنید و از میزان حجمی که هر کدام از پنل‌های چت این برنامه اشغال کرده‌اند، آگاه شوید.

حتی می‌توانید در همان قسمت تنظیمات، پنل گفتگویی که فکر می‌کنید اهمیت زیادی ندارد را حذف کنید. نکته جالبی که در مورد این قابلیت وجود دارد این است که این ویژگی، میزان حافظه اشغال شده را بر اساس موضوع دسته بندی می‌کند مانند متن، تصویر، Gif ، فیلم، پیغام صوتی و غیره.. و می‌توانید قسمت‌های به خصوصی از پنل‌های گفتگوی خود را حذف کنید و یا حفط کنید. مثلا زمانی ممکن است بخواهید متن‌های موجود در پنل گفتگویتان باقی بماند و تصاویر و فیلم ها را حذف کنید و یا بالعکس.همچنین در این نسخه قادر هستید قسمت دانلود خودکار تصاویر و یا فیلم‌ها را از کار بیاندازید و به انتخاب خود ، آنها را دانلود کنید.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا