تکنولوژی

طراحی جدید از آیفون 8

آیا اپل می‌تواند در ده سالگی اپل و با رونمایی از آیفون 8، خریداران را به وجد بیاورد یا دوباره شاهد محصولی مشابه مدل‌های قبلی خوهیم بود؟ احتمالا لازم باشد تا طراحان کوپرتینو از این کانسپت نکاتی را برای طراحی آیفون جدید استفاده کنند.

این طرح ذهنی آیفون 8 را که از جنس فلز و شیشه است و دوربین پشتی‌اش  عمودی‌شکل ساخته شده، عمران تیلور (Imran Taylor) طراحی کرده است.

آیفون طراحی‌شده توسط این شخص، در قسمت جلو و پشت از شیشه و نوار فلزی باریکی در کناره‌ها بهره می‌برد.

مانند تمامی شایعات درباره آیفون 8، این طرح نیز از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره می‌برد و بنابراین دکمه هوم فیزیکی در این نسخه از آیفون وجود ندارد. به گفته تیلور انتظار می‌رود که سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون 8 درون صفحه نمایش جای بگیرد.

در ضمن شاهد نکته‌ای عجیب در بخش دوربین‌های پشتی خواهید بود که از دولنز عمودی در پشت آیفون 8 و برعکس آیفون 7 پلاس که لنزهای افقی داشت، استفاده شده است.

در پشت این آیفون نیز شاهد قسمتی هستیم که به کانکتورهای هوشمند شباهت‌هایی دارد و به تکنولوژی که در آینده در آیپد پرو مشاهده خواهید کرد شباهت زیادی دارد. تصور می‌شود از این کانکتور برای اتصال لوازم و گجت‌های مختلف استفاده شود. شایعاتی درباره آیفون 7 پرو وجود داشت که قرار بود با چنین کانکتورهایی به مرحله تولید برسد که البته چنین اتفاقی رخ نداد.

دیگر ویژگی‌هایی که در این ویدئو به آن اشاره شده، دسترسی سریع به نوتیفیکیشن‌ها در حالت صفحه نمایش خاموش است. این ویژگی ما را به یاد گوشی موتورولا Z با قابلیت صفحه نمایش همیشه‌روشن می‌اندازد. نکته جالب اینکه بخش پایینی صفحه نمایش می‌تواند برای تنظیم و کنترل اپلیکیشن‌های مختلف از جمله زوم روی تصاویر هنگام استفاده از دوربین استفاده شود.

در حال حاضر کانسپت‌های فوق‌العاده‌ای برای آیفون 8 وجود دارد که از نمونه آنها می‌توان به آیفون 8 با صفحه نمایش دور تا دور بدنه اشاره کنیم. اما این کانسپت جدید به آنچه ممکن است در ماه سپتامبر شاهد آن باشیم، شباهت بیشتری دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا