تکنولوژی

این سیستم صوتی هم‌قیمت فراری است

نام نویسنده: استیو گاتنبرگ

شغل من در زمینه سیستم‌های صوتی پیشرفته از سال 1980 و زمانی که به عنوان یک فروشنده در یک فروشگاه فعالیت می‌کردم، آغاز شد و تا امروز به عنوان تحلیلگر سیستم‌های صوتی ادامه یافته است. از شانس خوب من، در این مدت موفق به تست و شنیدن صدای بهترین سیستم‌های صوتی در جهان شده‌ام، با وجود این هنوز هم سیستم‌هایی وجود دارند که باید آنها را نیز تجربه کنم. FM Acoustic یکی از همین گزینه‌ها بود که در نمایشگاه Audioarts شهر نیویورک افتخار گوش دادن به سیستم تمام آکوستیک این شرکت را کسب کردم.

نمی‌توان FM Acoustic را یک تازه وارد نامید. این شرکت در سال 1973 توسط Manuel Huber تاسیس شد و از سال 1993 در شهر Horgen کشور سوییس و در مجاورت ساحل دریاچه زوریخ بنا شده است. سیستم بی نظیر مدل XS-IIIB این شرکت شامل یک جفت اسپیکر ایستاده، چهار کانال تقویتی، تقویت کننده استریو، تقویت کننده فونو و کابل‌های مورد نیاز می‌شد که همگی توسط شرکت FM Acoustic طراحی و تولید شده بودند. این سیستم با این مشخصات 238 هزار 900 دلار قیمت گذاری شده است و البته قیمت ممکن است بالا یا پایینتر برود که بستگی به سلیقه مشتریان در انتخاب اجزای الکترونیکی مورد استفاده به همراه اسپیکرها دارد. سیستم XS-IIIB نه تنها کامل و بدون نقص است، بلکه برای کارایی در بهترین حالت ممکن توسط مهندسین آموزش دیده شرکت و با توجه به فضای خانه خریدار تنظیم و کالیبره می‌شود.

برای خالی شدن گوش و ذهنم از بادهای زمستانی در حال وزش که قبل از ورود به نمایشگاه در گوشم پیچیده بود، تصمیم به گوش دادن به آلبوم‌های دهه 60 خوانندگانی از جمله Dean Martin و Johnny Hartman گرفتم. کیفیت صدای اسپیکرها شباهتی به هیچ یک از سیستم‌های صوتی الکترونیکی که تا به حال تست کرده بودم نداشتند و صدای خوانندگان و نوازندگان مانند اجرای زنده به گوش می‌رسیدند. با اینکه این قطعات موسیقی بیش از نیم قرن قدمت داشتند، اما به لطف این سیستم بی نظیر، انگار موسیقی‌ها دوباره زنده شده بودند. سیستم XS-IIIB نه تنها با روحیات موسیقی شناسی من سازگاری داشت، بلکه خود موسیقی نیز احساس بسیار عالی به من می‌داد. می‌توان گفت که یک تجربه تمام و کمال داشته‌ام.

با گوش دادن به ریتم ضرب دار موزیک‌های Billy Preston به این نتیجه رسیدم که سیستم XS-IIIB برای راه انداختن ممهمانی‌ها نیز ساخته شده است. موزیک‌های تانگو استاد Astor Piazzola نیز آدم را به یاد گرمای سالن رقص شهر بوینس آیرس آرژانتین می‌انداخت. برقراری ارتباط با موسیقی‌ها از طریق این سیستم بی نظیر است.

همچنین کار خود را با گوش دادن به آلبوم Frank Zappa که نت آن توسط یک موسیقی‌دان ایتالیایی در قرن 18 نوشته شده که البته مشخص نیست او از اجداد Zappa باشد یا نه ادامه دادم. همانطور که Zappa موسیقی را از طریق سینتی‌سایزر اجرا می‌کرد، می‌توان گفت که موسیقی به طور همزمان به شکل کلاسیک و الکترونیک به گوش می‌رسید.

سیستم صوتی XS-IIIB بهترین کیفیت ممکن را برای موزیک‌هایی که اجرا کردم به ارمغان آورد اما متاسفانه بسیار گران است و قیمتی نزدیک به قیمت پایه خودروی فراری مدل 488GTB است. البته اگر چنین پولی دارید، پس می‌توانید خودرو و سیستم را به راحتی خریداری کنید، پولدار بودن واقعا خوب است! البته شاید بقیه افراد با این مقدار پول کلی بلیت بخت‌آزمایی خریداری کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا