تکنولوژی

انعام به سازندگان ویدئو در یوتیوب

شبکه یوتیوب قصد دارد افرادی که برای قابلیت Live Stream این شبکه فیلم تهیه می‌کنند را با انگیزه کسب درآمد بیشتر، به تولید فیلم‌های پرمحتوا‌ تشویق کند. این شبکه مشهور پخش ویدیو همچنین قابلیت “سوپرچت” را معرفی کرد که از طریق آن بینندگان می‌توانند با پرداخت مبلغی، پیغام‌های خود را در Live Chat Stream به صورت هایلایت درآورند. پیغام  بیننده متناسب با مبلغ پرداخت شده زمان بیشتری وهمچنین با  رنگی متفاوت نمایش داده می‌شود.

این قابلیت جدید یوتیوب جایگزین قابلیت قبلی این شبکه به نام “Fan Funding” شده است که بینندگان از طریق آن می‌توانستتند به سازندگان ویدیو مبلغی پرداخت کنند.

Live Streaming در سال 2011 معرفی شد و میلیون ها نفر از طریق آن توانستند مراسم ازدواج سلطنتی و سقوط آزاد فراصوت Felix Baumgartner را در سال 2012 تماشا کنند. یوتیوب با معرفی قابلیتLive Streming  برای برنامه‌های موبایل، قدمی بزرگ در جهت گسترش سرویس‌ پخش زنده برداشت و از آن به بعد سازندگان مشهوری همچون The Young Turks، AIB، Platica Polinesi و غیره از این قابلیت استفاده می‌کردند و طبق گفته یوتیوب، از زمان معرفی برنامه مخصوص موبایل، استفاده از Live Streaming به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است.

بسیاری از پلت فرم‌های پخش زنده مانند YouNow، Kamcord و Live.ly قابلیت‌های کسب درآمد مانند Virtual Gift یا Twitch برای کاربران خود عرضه کرده‌اند و به بینندگان این امکان را می‌دهد تا به سازندگان فیلم مبلغی به عنوان انعام پرداخت کنند.

Alex Hofman رئیس Musical.ly و Live.ly سال گذشته در گزارشی با Mashable در این‌ باره گفت: “ما فکر میکنیم که برای سازندگان برتر، انگیزه‌های مالی و سرمایه گزاری می‌تواند بسیار تشویق کننده باشد تا مطالب بهتر و پرمحتوا‌تر منتشر کنند”. قابلیت “Super Chat” یوتیوب به طور آزمایشی روز 5 شنبه راه اندازی شد و آخر ماه ژانویه به طور گسترده در دسترس کاربران این شبکه در سرتاسر جهان قرار می‌گیرد.


 

گذری بر آپارات

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا