تکنولوژی

بیل و ملیندا گیتس به‌دنبال مبارزه با ویروس ایدز

 حتما لازم نیست پس از ابتلا به ویروس HIV با آن مبارزه کرد.  نوعی تکنیک که با عنوان طب پیشگیری قبل از ابتلا شناخته شده، از شما می‌خواهد دارویی پیشگیرانه را به طور منظم استفاده کنید که به مقدار گسترده‌ای از راهیابی ویروس HIV به بدن میزبان جلوگیری خواهد کرد. نیازی به گفتن نیست که در صورت اجرای صحیح این شیوه درمانی، تحول عظیمی در جهان ایجاد خواهد شد.

حال موسسه “Bill & Melinda Gates”  قصد دارد این پروژه را تا حد ممکن تسهیل ببخشد. آنها 140 میلیون دلار روی پروژه درمانی “Intarcia Therapeutics” سرمایه گذاری کرده‌اند، که بر اساس این پروژه، نوعی ایمپلنت زیر پوستی را در بدن شما قرار می‌دهد و این ایمپلنت داروهای ضد ویروس HIV را در دوره‌های 6 یا 12 ماهه به طور مداوم در بدن شما پخش خواهد کرد. به جای اینکه هر روز قرص و داروهایتان را فراموش کنید، دیگر کافیست که یک یا دوبار در سال از این ایمپلنت‌ها استفاده کنید.

همچنین نوعی از این پمپ‌ها برای مقابله با بیماری دیابت نوع 2 نیز ساخته شده است. “Intarcia” باید به توافقات لازم جهت استفاده از این داروها برسد، همچنین قوانین و موانع مشابهی هستند که قبل از آماده شدن داروها جهت استفاده باید رفع شوند. اگر پروژه طبق قول‌هایی که داده شده عملی شود، این شیوه درمانی می‌تواند در کاهش ابتلا به HIV یا همان ایدز در مکان‌هایی مانند جنوب صحرای آفریقا که این ویروس یک تهدید جدی به حساب می‌آید، بسیار مؤثر واقع شود. همانند دیگر داروها، بزرگترین چالش بر سر راه این شیوه درمانی نیز در خواست از افراد برای استفاده از این داروهای پیشگیرانه بصورت منظم و مرتب است. چون استفاده مرتب، از عوارض احتمالی آن خواهد کاست. قیمت این دارو هم هنوز جزء نگرانی‌ها است آیا دارو به منظور توزیع گسترده به اندازه کافی ارزان خواهد بود؟ پاسخ این سوال هنوز مشخص نیست اما حداقل می‌دانیم که چنین تکنولوژی در حال حاضر وجود دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا