تکنولوژی

Magic Leap : استارتاپ مشهور ولی بدون محصول

Freeman ، رئیس جدید بازاریابی استارتاپ Magic Leap با مسئله‌ایی استثنایی روبه‌روست. او باید برای محصول جدید این شرکت که به گفته سازندگان آن منحصر به فرد و خارق العاده ترین محصول دنیا در حوزه تکنولوژی است تبلیغ کند، مشکل اینجاست که این محصول قابل نشان دادن نیست!

Magic Leap ، یک استارتاپ آمریکایی است که فعالیت های مربوط به تکنولوژی ” واقعیت ترکیبی”  (mixed reality) انجام می‌دهد و سرمایه‌گذارانی همچون گوگل و علی بابا دارد.

Freeman پاییز امسال، جایگزین Brian Wallace  شد، از آن زمان تا کنون تعداد دیگری از کارمندان از این مجموعه جدا شدند. اما تیم جدید که روی کار آمد خبرهای تازه‌ای به همراه داشت. این تیم با استفاده از تکنولوژی “واقعیت ترکیبی” یا Mixed Reality  ، هدستی طراحی کرده و از این طریق کاراکتر‌های انیمیشنی را جلوی چشم افراد پدیدار می‌کند. البته Magic Leap اولین شرکتی نیست که از این تکنولوژی استفاده می‌کند-  HoloLens  شرکت مایکروسافت قبلا از این تکنولوژی استفاده کرده- اما مقامات این شرکت با اعتماد به نفس بالا عنوان کرده اند که محصول این شرکت به مراتب از دیگر رقبا در بازار جلو خواهد زد.

حالا رییس جدید بخش بازاریابی این شرکت باید قابلیت‌های این دستگاه را به مردم نشان دهد. وی که با جدا شدن از کانال نشنال جئوگرافی به این شرکت پیوسته است، تجربه زیادی در همکاری با رسانه‌هایی همچون Turner ، Viacom و ABC  دارد.

در ادامه مصاحبه‌ای با Freeman را می خوانید:

شما رئیس بخش تبلیغات و بازاریابی شرکتی شده‌اید که می‌بایست بتواند توجه بسیاری از مردم را جلب کند و محصولی را به آنها معرفی کند . محصولی که عملا – فعلا – نمی‌توانند ببینند و یا در مورد جزییات آن اطلاع پیدا کنند. این مسئله واقعا چالش برانگیز است نه؟

نه، نمی توان گفت که کار خیلی سختی است. تمام افرادی که حتی برای یک بار از این محصول استفاده کرده‌اند، حیرت زده شده‌اند. ما فقط وظیفه داریم که توضیح دهیم بعد از استفاده از این محصول چه اتفاقی می‌افتد، تجربه شخصی کاربران خود به خود به آنها همه چیز را نشان خواهد داد. ما فقط باید به خریداران بالقوه آگاهی دهیم چنین محصولی نیز وجود دارد.

مختصر ترین روشی که برای معرفی شرکت خود و محصول جدیدتان به یک مشتری جدید ارائه می‌دهید چیست؟

تجربه استفاده از تکنولوژی‌ای که کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهد. شرکت ما تلاش می‌کند که بهترین و کارآمد‌ترین محصول تکنولوژی واقعیت ترکیبی را ارائه دهد. 

مردم کی می‌توانند این محصول را در بازار مشاهده کنند؟

ما زمانی را مشخص کرده‌ایم اما در حال حاضر نمی‌توانیم آن را رسما اعلام کنیم اما مطمئن باشید که دقیقا زمان تعیین شده این محصول ارائه می‌شود و بدقولی نخواهیم کرد.

آیا این خبر درست است که کار شما در معرفی این محصول بسیار سخت شده زیرا نمی‌توانید به مردم ،محصول را به طور عینی نشان دهید؟

ببینید من خودم بعد از تجربه استفاده از این محصول تصمیم گرفتم به این تیم بپیوندم. تکنولوژی این محصول منحصر به فرد و تصاویر ارائه شده حیرت انگیز هستند. من گمان نمی‌کنم که در مسئولیت جدید به مشکل چندانی بر بخورم زیرا در توصیف مصادیق مجازی تجربه زیادی دارم. 

شما جایگزین Brian Wallace  شدید.چگونه می‌خواهید متفاوت از شیوه او عمل کنید؟

دیدگاه من در حوزه تبلیغات با دیدگاه Brian  متفاوت است.من در بازار سخت افزاری فعالیت نمی‌کردم و همیشه به نوعی قصه گویی احساسی بودم. من تجربه شخصی خود را از استفاده از تکنولوژی بیان می‌کنم و چون توصیف گر خوبی هستم، گمان نمی‌کنم با مشکل چندانی روبه‌رو شوم.

تیمی که من با آن همکاری می کنم فوق العاده است البته به تازگی تغییراتی در این تیم دیده شد که غیر قابل اجتناب بود. اما ما تمرکز زیادی به روی قدرت‌مند سازی تیم خود داریم و در این راه بسیار امیدوارانه قدم گذاشته‌ایم.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا