تکنولوژی

عرضه کیبورد Gboard برای گوشی‌های اندرویدی

بهار امسال گوگل از یک مدل کیبرد فوق‌العاده با قابلیت جستجو و نمایش ایموجی و “GIF”ها رونمایی کرد. مشکل اینجا بود که این کیبرد تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده بود و نه اندروید. حال به نظر می‌رسد که این هفته نسخه 6 “Gboard” برای اندروید نیز قابل استفاده خواهد بود.

گوگل هنوز به طور رسمی زمان این تغییرات را اعلام نکرده است، اما معمولا آپدیت‌های جدید این شرکت در روز چهارشنبه رونمایی می‌شود. درباره تغییرات این برنامه باید بگوییم که آپدیت جدید این برنامه تمامی جذابیت‌هایی که انتظار آن را می‌کشیدید به همراه دارد اما یکی از بزرگترین ویژگی‌های آن به صورت پیش‌فرض فعال نشده است و این مسئله ممکن است کمی نا‌امید کننده باشد. برای مثال، لوگوی “G” که دسترسی به جستجوی گوگل را فراهم می‌کند، به صورت پیش فرض فعال نیست و کاربران باید با مراجعه به قسمت تنظیمات کیبرد این ویژگی را در قسمت جستجو فعال کنند. همچنین در صورت نیاز، امکان تغییر تعداد ردیف‌های کیبرد نیز وجود دارد.

اضافه شدن گزینه‌های جدید در بخش اموجی و گیف‌ها برای خیلی از کاربران خبر مهمی است. گوگل پشتیبانی از گیف‌ها را برای کاربران اندروید 7.1 و برنامه‌های به خصوصی راه‌اندازی کرده است. حالا دکمه‌ی “گیف” برای کاربران فعال شده است اما برای اپلیکیشن‌هایی که گیف را ساپورت نمی‌کنند، این گزینه غیر فعال خواهد بود. همچنین امکان جستجوی اموجی مورد نظرتان در این کیبرد وجود دارد و حتی نتایج جستجو در صورت وجود غلط املایی نیز نمایش داده خواهد شد.

آپدیت “Gboard” احتمالا این هفته برای اندروید اجرا شود و انتظار می‌رود بخش اصلی این اجرا در روز چهارشنبه مشاهده شود. اما در صورت تمایل می‌توانید با دانلود فایل “Apk”، به صورت دستی آن را نصب کنید.

دانلود گوگل کیبورد

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2,997 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا