تکنولوژی

Indus OS، اولین سیستم عامل بومی در دنیا

اپراتورهای داخلی کشورهند روز به روز در حال افزایش هستند، Indus OS به عنوان یکی از انشعابات چند زبانه سیستم عامل اندروید، برای کاربران بومی  این کشور طراحی شده است. این سیستم که عنوان اولین سیستم عامل بومی دنیا را در اختیار دارد ، 12 زبان اصلی کشور هند را پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر ، 5 اپراتور برتر مخابرات کشور هند، Micromax، Celkon، Swipe ، Karbonn و Intex به روی بیش از 30 مدل گوشی تلفن همراه هوشمند، سیستم عامل Indus OS  را اجرا کرده‌اند.

طبق تحقیقات ، Indus OS دومین سیستم عامل محبوب گوشی‌های هوشمند در هند است که بیش از 6.3 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. به این معنی که Indus OS ، عقب تر ازسیستم عامل اندروید و جلوتر از Xiaomi’s MIUI  و Cyanogen و همینطور iOS در جدول محبوب ترین سیستم‌های عامل کشور هند قرار دارد .

تمرکز اصلی سیستم عامل Indus OS بیشتر به روی رفع موانع زبانی برای کاربران هندی بوده است. بسیاری از کاربران گوشی های همراه در هند، معمولا جزو کسانی هستند که برای اولین بار از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و یا افرادی که تمایلی ندارند یا بلد نیستند زبان سیستم عامل‌های ارائه شده روی گوشی را به زبان مورد نظر خود تغییر دهند. Indus ، 12 زبان بومی کشور هند را پشتیبانی می‌کند به همین دلیل این سیستم عامل به سرعت در این کشور محبوب و مرسوم شد.

برنامه پیغام نوسی Messaging App در این سیستم عامل با قابلیت جدیدی به نام ترجمه متن عرضه شده است و همچنین کیبرد مخصوص زبان انتخاب شده که قابلیت حدس زدن کلملات در حال نوشته شدن و ترجمه لحظه‌ایی را نیز دارد که هر دو قابلیت از اهمیت ویژه‌ایی برای کاربران هندی برخوردار است.

علاوه بر این، قابلیت Text to Speech و ترجمه لحظه‌ایی  نیز بسیار کاربردی عنوان شده است. با این قابلیت کاربر می‌تواند نوشته داخل پیغام و یا یک صفحه اینترنتی که زبانی غیر از زبان کاربر دارد را به صورت صوتی بشنود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های Indus OS ، وجود “فروشگاه برنامه ها” اختصاصی است. کاربران با استفاده از  App Bazaar می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن آی دی و یا ایمیل گوگل، برنامه‌ها را دانلود کنند. در این فروشگاه بیش از 30000 برنامه وجود دارد. یکی از ویژگی‌های فوق العاده این سیستم عامل این است که حتی لیست برنامه‌های ارائه شده نیز ، مطابق با زبان انتخاب شده کاربر است که همین مورد نشان از تمرکز فوق العاده زیاد سازندگان و طراحان این سیستم به روی زبان‌های بومی منطقه دارد. البته از آنجایی که این سیستم یکی از زیر شاخه‌های اندروید است، کاربر همیشه می‌تواند برای دانلود برنامه‌های بیشتر ازGoogle Play نیز استفاده کند.

یکی از سازندگان این سیستم، Rakesh Deshmukh، در مصاحبه‌ایی با Techcrunch ، اعلام کرد هدف بعدی این گروه، پوشش تمام زبان‌های هندی در این سیستم است.این شرکت همچنین در حال طراحی کیت برنامه نویسی انحصاری به نام Software Development Kit (SDK)  است تا آن را در اختیار برنامه نویسان قرار داده تا برنامه‌های انحصاری این سیستم عامل را تولید کرده و در App Bazaar قرار دهند. علاوه بر این مسئولان این سیستم در حال مذاکره با دپارتمان تکنولوژی این کشور هستند  تا بتوانند پلت فرم و الگوریتم Text to Speech پیشرفته تر و کاربردی‌تری طراحی کنند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا