تکنولوژی

کیت میکروسکوپ روی موبایل

استفاده از میکروسکوپ برای سر در آوردن از دنیای اطراف خیلی ساده‌تر شده است، مخصوصا از زمانی که اسمارت‌فون‌ها به کمک ما آمده‌اند. تعدادی لنز مخصوص در این زمینه ساخته شده که دوربین اسمارت‌فون شما را به یک میکروسکوپ اساسی تبدیل می‌کند و از طریق این ویژگی می‌توانید اکتشافات شگفت انگیزی از محیط پیرامون به دست آورید. با استفاده از این لنزها خواهید دید موهایی که اخیرا کوتاه کرده‌اید، درون لنز چیزی شبیه رشته‌های ماکارونی نپخته به نظر می‌رسند و سطح دانه‌های فلفل سیاه مانند شهاب‌ سنگ‌ها، پر از برآمدگی و حفره گوناگون است.

کیت میکروسکوپی که ما از آن استفاده کرده‌ایم، “Blips” نام دارد که اوایل امسال پس از معرفی این محصول، درباره ویژگی‌های آن به تعریف و تمجید پرداختیم و امروز جهت پیش سفارش برای استفده عموم قرار گرفته است. با 30 دلار شما صاحب یک جفت لنز میکرو و ماکرو خواهید شد که در بستبه بندی شبیه کبریت قرار دارند. نمونه‌های گران‌تر “Blips” شامل پایه و منبع نور برای مشاهده دقیق‌تر اجسام هستند. اما اگر در استفاده از این لنزها مبتدی به حساب می‌آیید، مدل ساده این لنزها برای شما کافی خواهد بود.

عملکرد “Blips” عالی است، اما مشکلات خود را دارد. اینکه تنها با چسباندن لنز به دوربین گوشی می‌توانید به سرعت از آن استفاده کنید جالب و خنده دار است، اما چسبندگی لنزها پس از متی از بین می‌رود و چند روز پیش متاسفانه پس از اینکه گوشی را از جیبم درآوردم، لنز ماکرو را گم کردم. البته احتمالا شما بیشتر از من مواظبت خواهید کرد، اما گم کردن لنزها به این آسانی یکی از معایب اصلی این محصول است، علی‌الخصوص وقتی “Blips” را با لنزهای دارای کلیپس دائمی مقایسه می‌کنیم. 

مشکلات عکاسی در حالت فوکوس بخش ترسناک ماجرا به حساب می‌آید. برای ثبت چنین تصاویری به صبر و حوصله و دستهای بدون لرزش شما نیاز خواهد بود، به علاوه‌ی نور مناسب خورشید یا یک لامپ در نزدیکی جسم مورد نظر. در صورت عدم وجود منبع نور در زیر یا کنار جسم، سایه‌ی گوشی معمولا باعث جلوگیری از عکاسی از جسم مورد نظر خواهد شد. همچنین به این نتیجه رسیدیم که کار با لنز ماکرو به مراتب سخت‌تر از لنز میکرو خواهد بود، چون برای کسب نتایج شگفت‌انگیز بایستی فاصله دوربین با جسم و لرزش دست‌ خیلی کمتر باشد.

جدا از این سختی‌ها، این لنز یکی از بهترین راه‌ها برای سرگرم شدن از طریق میکروسکوپ به حسا ب می‌آید. هرجا که می‌روید می‌توانید این لنز را نیز در جیبتان داشته باشید مثلا، وقتی به کافه می‌روید، میتوانید دانه‌های شکر را از نزدیک مشاهده کنید و یا بافت مجسمه‌های موزه را دقیق مورد بررسی قرار می‌دهید. اگر چه قرار نیست این تصاویر برنده جایزه عکاسی شوند، اما حس جدیدی از دنیای اطراف به شما منتقل خواهد شد. افکار شما مانند میکروسکوپ دقیق خواهد شد و جنس و بافت اجسامی که قبلا برای شما بی‌اهمیت بودند، جالب خواهند بود. به زودی اکتشافات جدید در دنیای اطرافتان از طریق انگشتان شما امکان پذیر خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا