تکنولوژی

فیلم رسمی تست Autopilot 2.0 تسلا

خودروهای جدید تسلا که از دیروز از خط تولید این شرک در ورمونت کالیفرنیا بیرون می‌آیند میتواند  مجهز به نسل دوم نرم‌افزار خودران این شرکت موسوم به Autopilot 2.0 باشند که با 8 دوربین در اطراف خودرو و 12 سنسور اولتراسونیک و رادار جلویی کار می‌کند. به جز آنکه رانندگی با این سیستم جدید حالا عملا به خودرو سپرده شده بلکه امکانات دیگری مثل سبقت از یک لاین به لاین دیگر ، تطبیق دادن سیستم کروز و پارکینگ خوکار هم به آن اضافه شده است. 

تمام خودروهای مجهز به این سیستم میتوانند تاییده این سطح پنج از خودروهای تمام خودکار از رگولاتوری را بگیرند که در واقع به خودروهایی داده می‌شود که قابلیت تمام خودکار دارند. در واقع تا پیش از این تسلا قابلیت اتوپایلوت را به عنوان یک قابلیت کمکی به رانندگان معرفی می‌کرد اما حالا با Autopilot 2.0 این قابلیت دیگر عملا تمام قابلیت یک خودروی تمام خودران را به ماشین‌های تسلا می‌بخشد.  تنها چیزی که لازم است انجام شود این است که تسلا این سیستم نرم‌افزاری را عرضه کند و احتمالا تایید آن توسط رگولاتوری کشورها هم بین 1 تا 3 سال طول خواهد کشید و پس از آن شاهد حضور خودروهای مجهز به این سیستم در خیابان‌ها خواهیم بود. 

در همین زمینه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا فیلمی را از این سیستم روی مدل ایکس خود انتشار داده که خوب  است اول آن راببینید فیلمی که در ابتدای آن نوشته شده که حضور یک نفر در جای راننده فقط به خاطر جنبه قانونی موضوع است اما او هیچ گونه نقشی در این رانندگی ندارد: 

ایلان ماسک می‌گوید که این شرکت آماده نمایش این سیستم رانندگی خودکار به طور کامل از لوس‌انجلس تا میدان تایمز در نیویورک است. در عین حال یک راننده در داخل ماشین حاضر خواهد بود تا قوانین رانندگی نقض نشود این تست احتمالا در سال 2017 اتفاق خواهد افتاد. 

ایلان ماسک معتقد است که خودروهای بدون راننده روزی شبیه به آسانسور خواهند شد که به طور خودکار مردم را جابه جا میکنند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا