تکنولوژی

گوگل و هند طرح توالت‌ یاب را اجرا می‌کنند

گوگل و هند طرح “توالت‌ یاب” را اجرا می‌کننداین طرح، سرویس‌ بهداشتی‌های موجود در مراکز خرید، بیمارستان‌ها و دیگر اماکن عمومی را به کاربران نشان خواهد داد.

گوگل و وزارت توسعه شهری هند تیمی را برای اجرای طرحی که سرویس‌های بهداشتی را از طریق نقشه گوگل نشان می‌دهد، تدارک دیده‌اند. هند در زمینه سرویس بهداشتی با مشکل حاد روبرو است. با توجه به آمار منتشر شده از “Public Radio International” 60 درصد جمعیت 1.2 میلیاردی این کشور از سرویس بهداشتی در فضای باز استفاده می‌کنند که منجر به بروز مشکلات بهداشتی بسیار جدی در بین مردم می‌شود. گوگل و وزارت توسعه شهری هند قصد دارند با جدیت با این معضل مقابله کنند. مردم هند قادر خواهند بود که با تایپ کردن کلملت مرتبت به انگلیسی یا به زبان بومی مانند “toilet”، “Lavatory”، “Swachhara” و “Shulabh”، سرویس‌های بهداشتی در نزدیک‌ترین نقاط را از روی نقشه پیدا کنند. نقشه‌ها به همان شکلی که هتل‌ها و رستوران‌ها را نمایش می‌دهند، سرویس‌های بهداشتی را به کاربران نمایش خواهند داد.

یکی از مقامات وزارت توسعه شهری هند در مصاحبه با “International Business Times”  گفت کار ما بستگی به اطلاع رسانی افراد درباره وضعیت یک مکان خاص و انتقال آن به دیگر افراد دارد. او در ادامه گفت: ” عملکرد سیستمی که قصد اجرای آن را داریم وابسته به جمعیت و بازخورد آن در بین مردم خواهد بود.” اگر سرویس بهداشتی کثیف یا بسته باشد، کابر می‌تواند درباره آن نظرات منفی خود را نوشته وامتیاز پایین بدهد. این ابزار گوگل از اواخر نوامبر و در دهلی آغاز به کار خواهد کرد و نه تنها سرویس بهداشتی‌های عمومی، بلکه سرویس‌های بهداشتی موجود در مراکز خرید، بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها و هر مکان قابل استفاده برای عموم را نمایش خواهد داد. وزارت توسعه شهری هند قصد دارد این طرح را در دیگر نقاط شهری نیز اجرا کند، اما ممکن است زمان ببرد: این وزارت هنوز برنامه خاصی برای زمان بندی دقیق ندارد.

منبع : آي تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا