تکنولوژی

چرا سیستم رای‌گیری آمریکا در عصر پارینه سنگی باقی مانده است؟

در گذشته یک شرکت تکنولوژی به نام Democracy Live با استفاده از یک پلت‌فرم ابری شرایطی از رای‌گیری الکترونیکی را برای سربازان و یا شهروندان آمریکایی در سراسر جهان فراهم می‌کرد. اما این گروه تعداد اندکی از رای‌دهندگان در این کشور را تشکیل می‌دهند. برای بخش عمده رای‌دهندگان آمریکایی رای‌گیری همچنان یک فرآیند آنالوگ است. برای مردم کشوری که بلیت سینما را آنلاین می‌خرند، خودروی جدید خود را  آنلاین سفارش می‌دهند و حتی مالیات خود را به صورت الکترونیکی می‌پردازند ممکن است این پرسش پیش بیاید چرا همچنان برای رای دادن باید به محل‌های رای‌گیری مراجعه کنند، نام‌شان را به طور دستی در یک دفتر بزرگ بنویسند و سپس برگه را خود را پر کنند و به صندوق بیندازند. 

آیا به زودی شاهد مدل‌هایی از رای‌گیری الکترونیکی خواهیم بود؟ پاسخ این است که نه به این زودی‌ها. 

Eric Jays یک مخصص مشاوره در شرکت  Storefront Political Media  میگوید: مردم همچنان ترجیح می‌دهند برای امنیت بیشتر رای‌هایشان فرآیند فیزیکی رای‌دهی را انجام دهند و رای‌ها به صورت فیزیکی آرشیو و ذخیره شود. 

همچنین Bryan Finney مدیرعامل شرکت  Democracy Live نیز می‌گوید از هر ده نفر رای دهنده این دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشت نفر رای گیری دستی یا استفاده از ماشین الکتریکی رای گیری ( که رای‌های فیزیکی با آن به صورت الکتریکی شمارش می‌شوند ) در این انتخابات شرکت می‌کنند و اگر ایالت‌ها بخواهند این سیستم‌ها را با پلت فرم‌های آنلاین جایگزین کنند هزینه بسیار زیادی را باید متحمل شوند. 

امنیت همچنان مهمترین دلیل اعتماد و استفاده از سیستم رای‌گیری سنتی است. با انتشار گسترده خبرهای مربوط به هک که  در سراسر جهان شاهد آن هستیم امنیت یک دغدغه مهم برای رای‌دهندگان و مسوولان سیستم رای‌گیری است. به همین دلیل چندان تعجبی ندارد سیستم‌های آنالوگ شمارش رای و رای‌گیری در آمریکا فعلا به سرعت وارد عصر دیجیتال نخواهند شد. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا