تکنولوژی

کالبدشکافی مک‌بوک پرو 2016+ویدئو

مک‌بوک پرو 2016 از نظر تکنولوژی بهترین لپ‌تاپی است که اپل تا به حال ساخته است. اما اگر این لپ‌تاپ به هر دلیلی خراب بشود یا یک قطعه از آن نیاز به تعمیر داشته باشد، آیا درست کردن آن برای تعمیرکار کار ساده‌ای است؟ پاسخ این سوال را در ادامه بررسی می‌کنیم.

برای بازکردن لپ‌تاپ، ابتدا قاب پشتی را جدا می‌کنیم و سپس باید باتری‌ها را جدا کنید که به فریم چسبانده شده‌اند. متاسفانه تا باتری‌ها جدا نشود تاچ‌پد را هم نمی‌توانید جدا کنید.

قطعه بعدی حافظه است، در مک‌بوک جدید برخلاف لپ‌تاپ‌های قبلی حافظه را می‌توانید راحت جدا کنید اما قسمت بد ماجرا این است که نمی‌توانید آن را ارتقا بدهید به این دلیل که به صورت انحصاری و خاصی مخصوص همان دستگاه ساخته شده است.

به گفته وب‌سایت iFixit این دستگاه معماری پیچیده و گیج‌کننده‌ای دارد که حتی تعمیرکاران حرفه‌ای هم نمی‌توانند راحت این دستگاه را باز کنند. اگر به این مطلب علاقه‌مند شدید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید به لینک اصلی این مطلب مراجعه کنید: گزارش کامل از نحوه تعمیر مک‌بوک پرو 2016

با همه این‌ها مک‌بوک پرو جدید از نظر تعمیر اوضاع جالبی ندارد، هرچند اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی به دلیل فشردگی قطعات این مشکل را دارند اما به هر حال اگر این دستگاه را می‌خرید به خوبی از آن مراقبت کنید. مک‌بوک پرو 2016 از وب‌سایت iFixit امتیاز 2 از 10 را گرفته است. این امتیاز به این دلیل است که تعویض قطعات در این دستگاه تقریبا غیر ممکن است و تنها قطعه‌ای که راحت عوض می‌شود تاچ‌پد آن است. در ادامه می‌توانید ویدئوی بازکردن مک‌بوک جدید را هم ببینید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا