تکنولوژی

هکر لینکدین و دراپ‌باکس دستگیر شد

دولت آمریکا یک هکر روسی را به جرم ورود به رایانه‌ها از طریق شبکه اجتماعی لینکدین، خدمات پردازش ابری دراپ‌باکس و یک سایت پرسش و پاسخ که پیش‌تر با نام Formspring شناخته می‌شد، متهم کرد.

به گزارش همکاران‌سیستم، دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد «یِوگِنی الکساندرویچ» که ۲۹ سال دارد، در تاریخ ۵ اکتبر توسط پلیس جمهوری چک در شهر پراگ دستگیر شده است.

لینکدین با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد الکساندرویچ در حملات سایبری سال ۲۰۱۲ میلادی که بر اساس آن اطلاعات ۱۶۷ میلیون حساب کاربری به سرقت رفت، دست داشته است. بر اساس بررسی‌های قضایی، در مارس ۲۰۱۲ الکساندرویچ یک دستگاه رایانه در اختیار داشت که متعلق به یکی از کارمندان شرکت لینکدین بود و او از این دستگاه برای دستیابی به اهداف مالی خود استفاده کرد. سپس در می همان سال او شرکت خدمات پردازش ابری دراپ‌باکس را هک کرد.

الکساندرویچ همچنین به هک کردن سایت Formspring هم متهم شده است که این سایت هم‌اکنون در قالب یک پورتال ثبت قرارهای ملاقات فعالیت می‌کند و خدمات خود را با نام Twoo ارایه می‌دهد. در ژوئن ۲۰۱۲ این جوان ۲۹ ساله پایگاه داده Formspring را هک کرد و موفق شد تمام اطلاعات حساب کاربری شامل آدرس پست الکترونیکی و پسوردهای رمزگذاری شده را در اختیار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا