تکنولوژی

اینتل و آینده اینترنت اشیا

اینتل سال‌ها است که روی اینترنت اشیا سرمایه گذاری می‌کند تا شاید بتواند از این بازار بزرگ سهمی داشته باشد. درحال حاضر تقریبا همه بازار اینترنت اشیا در اختیار کوآلکام است اما اینتل قصد دارد این بازار را هم مانند بازار کامپیوترها به دست بگیرد.

اینتل سال گذشته ضرر سنگینی در زمینه اینترنت اشیا داشت و 12 هزار نفر را هم اخراج کرد اما حالا 40 درصد از درآمد خود را در بخش اینترنت اشیا گذاشته است تا با قدرت وارد صحنه شود و شاید کوآلکام را کنار بزند. اینتل امروز 2 مدل پردازنده معرفی کرده  است. مدل اول E3900 است که برای دستگاه‌های اینترنت‌دار و دستگاه‌های پوشیدنی طراحی شده است، مدل دوم هم A3900 است که برای خودروها طراحی شده است.

مدل E3900 یک پردازنده 2.5 گیگاهرتزی است که با چهار هسته‌ پردازشی می‌تواند پردازش‌های سنگین را انجام بدهد و همچنین این قابلیت را دارد که تصویر را بر روی  3 صفحه نمایش همزمان مدیریت کند.

مدل A3900 هم می‌تواند تحولی بزرگی در زمینه ساخت خودروهای هوشمند باشد. این پردازنده می‌تواند چند صفحه نمایش با کیفیت 4K را با کمترین میزان مصرف باتری مدیریت کند. به گفته اینتل این طراحی خیلی پیشرفته است و آینده خودروسازی را تغییر می‌دهد. اینتل اعلام کرده این پردازنده‌ها را اوایل سال 2017 وارد بازار می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا