تکنولوژی

پاسخ MTN به آی‌تی‌ایران درباره سرمایه‌گذاری در اسنپ

نام نویسنده: مهیار مهرجو

موضوع سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ اسنپ که نخستین بار در تک‌کرانچ خبر آن اعلام شد طی هفته گذشته و این هفته همواره مورد بحث زیادی بوده است. در مطلب تک‌کرانچ آمده بود که اسنپ به تنهایی 20 میلیون یورو سرمایه‌گذاری جدید از سوی شرکت MTN دریافت کرده است. این خبر اما به راحتی توسط فعالان این عرصه هضم نشد برخی معتقد بودند این میزان سرمایه‌گذاری روی این استارت‌آپ غیر واقعی است چون ارزش واقعی اسنپ به میزانی نیست که 20 میلیون یورو سرمایه جذب کند. 

به دنبال این خبر و این بحث‌ها خود شرکت اسنپ هم یک خبر مطبوعاتی منتشر کرد. در این خبر بر خلاف تک‌کرانچ نوشته شده بود: « شرکت MTN هفته گذشته 20 میلیون یورو به میزان سرمایه‌گذاری خود در شرکت اسنپ و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه گروه اینترنتی ایران افزود». به این ترتیب مشخص شد که این سرمایه‌گذاری مختص اسنپ نبوده و سایر استارت‌آپ‌های زیر مجموعه راکت اینترنت در ایران را هم در برمی‌گیرد.

مطلب مرتبط: MTN، سرمایه گذار یا خریدار اسنپ؟

مجموع این دوموضوع این پرسش را مطرح می‌کرد که بالاخره MTN چقدر در اسنپ سرمایه‌گذاری کرده و همین باعث شد که ما این پرسش‌ها را از جایی که خودش در این ماجرا ساکت بوده بپرسیم یعنی خود شرکت MTN آفریقای جنوبی. و البته این شرکت به پرسشهای ما به این شکل پاسخ داد.

ما از MTN پرسیدیم: 

1- آیا تایید می‌کنید که شرکت MTN بیست میلیون یورو روی اسنپ سرمایه‌گذاری کرده یا این پول روی کل اکوسیستم راکت اینترنت طی چند سال گذشته است؟

2- باتوجه به این سرمایه‌گذاری میزان مالکیت MTN روی اسنپ چقدر است؟

هرمن سینگ مدیر ارشد بخش دیجیتال MTN در پاسخ به این پرسش‌های آی‌تی‌ایران گفت: «شرکت ام‌تی‌ان 50 درصد از مالکیت گروه اینترنت ایرانیان (IIG) را در اختیار دارد هلدینگی که سرمایه‌گذاری‌های مختلفی روی استارت‌آپ‌ها در ایران در حوزه تجارت الکترونیکی انجام داده است. مجموع سرمایه‌ای که ما تعهد کرده‌ایم برای این هلدینگ 40 میلیون یورو است و در مورد اینکه IIG روی هرکدام از استارت‌آپ‌ها چقدر سرمایه‌گذاری کند نمی‌توانیم تصمیم بگیریم، زیرا این تصمیم در اختیار گروه اینترنت ایرانیان است».

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا