تکنولوژی

5G سال 2018 فراگیر می‌شود

طبق آنچه در کنگر‌ه جهانی موبایل(MWC) عنوان شد، پردازنده‌ها‌ی نسل پنجم مدت ها است به طور آزمایشی در سراسر دنیا تست می‌شوند و اخیرا کمیسیون ارتباطات فدرال(FCC) و اتحادیه اروپا) EU) به روند پیشرفت این جریان بسیار کمک کردند. شرکت ارتباطات Verizon نیز اعلام کرده است که خطوط نسل پنجم را در سال 2017 عرضه خواهد کرد اما امروز شرکت عظیم سازنده قطعات موبایل Qualcomm، تاریخ دقیق تر‌ی اعلام کرد. این شرکت در همایش 4G/5G Summit در هنگ کنگ اولین مودم نسل پنجم را به نام Snapdragon X50 که دانلود تا سرعت فوق‌العاده بالای 5 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند معرفی کرد.

همچنین اعلام شد که وسایل و قطعات پشتیبانی کننده از نسل پنجم موبایل تا شش ماه اول سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد. اپراتو‌ر‌هایی مانند Verizon قطعا بسیار به این قطعات نیاز خواهند داشت به خصوص که این شرکت مدت هاست باند 25 GHz را آزمایش می کند که دقیقا همان باندی است که X50 آن را پشتیبانی می کند. البته شرکت Qualcomm تاکید کرد که این مودم صرفا برای ابتدای عرضه خطوط ارتباطی نسل پنجم مناسب است و همچنین هیچ سخنی از وسیله‌ایی خاص به میان نیاورد اما به احتمال قوی بیشتر به روترهای موبایل و گوشی های هوشمند اشاره شده است.

البته سال‌ها زمان می‌برد تا موبایل های نسل پنجم به طور کامل بهره برداری شود و احتمالا اوایل پوشش دهی ضعیفی خواهد داشت اما نگران نباشید، از انجاییکه X50 می‌تواند تا زمانی که به یک پردازنده Snapdragon متصل باشد، به راحتی از 5G به LTE تغییر ‌کند.

 چنین سرعت بالایی دوره جدیدی ازصنعت موبایل و خطوط ارتباط موبایلی را آغاز خواهد کرد که قابلیت هایی همچون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با کیفیت‌تر، دریافت اطلاعات مالتی مدیا با سرعت فوق العاده بالا، اپلیکیشن های پردازش ابری و… فقط جزو کوچکی از آن خواهند بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا