تکنولوژی

لباس پلیس لندن به دوربین مجهز می‌شود

لباس فرم بیش از 22 هزار پلیس در شهر لندن تا تابستان سال آینده به دوربین مجهز خواهد شد. نیروی انتظامی انگلستان بعد از سال‌ها  آزمایش و ارزیابی قرار است به طور وسیع از این دستگاه برای “بالا بردن میزان اجرای عدالت واقعی” استفاده کند.

این دوربین ها توسط کمپانی Taser سخته شده است و به جلوی یونیفرم افسران پلیس متصل می‌شود و به طور دستی تنظیم می‌شوند. طبق قانون افسران پلیس می‌بایست زمان روشن کردن دوربین به افراد عادی اطلاع دهند که دوربین روشن است و علاوه بر این چراغ قرمز جلوی دستگاه نشان دهنده دوربین روشن است. زمان شارژ دوربین عکس‌ها به طور خودکار به روی سرورهای پلیس انگلستان بارگزاری می شود. اگر در طی 31 روز پلیس درخواست بازبینی تصاویر را به منظور بررسی بیشتر صحنه جرم نداشته باشد، اطلاعات به طور خودکار حذف خواهد شد. طبق قانون حفظ اطلاعات، هرکسی که تصاویرش فیلم برداری شده باشد حق دارد درخواست بازبینی فیلم خود را بکند.

میسینر پلیس شهری Sir Bernard Hogan-Howe در گزارشی با مطبوعات اعلام کرد: “وقتی که متهم متوجه می‌شود که از وی فیلم داریم، احتمال اعترافش به جرم بالا می‌رود. عموم مردم هم این پروسه را مشاهده می کنند و این خیلی خوب است. تجربه استفاده از دوربین حین عملیات ثابت کرده است که متهمین زمانی که میفهمند از آنها تصویربرداری کرده ایم، سریع ترین جرم خود را قبول می کنند که همین مساله روند پیگیری قانون و عدالت خواهی را بالا می برد، میزان صداقت افسران پلیس مشهود می شود و مهم تر از همه از قربانیان احتمالی حمایت می شود.”

البته میزان تاثیر گزاری دوربین های لباس پلیس، مبحث پیچیده ایی است و میزان فواید و معایب استفاده از تکنولوژی هنوز به طور صد در صدی مشخص نشده است. در انگلیس، پلیس عنوان می‌کند که استفاده از دوربین های لباس فرم به طور خاص در حوزه جرایم خانگی بیشتر مفید بوده است زیرا افراد بعد از اینکه متوجه می‌شوند از آنها فیلم برداری شده است سریع‌تر به جرم خود اعتراف می‌کنند. اما از جنبه دیگر استفاده از دوربین لباس پلیس، رفتار خود افسران پلیس را هم متعادل تر می‌کند. با نگاهی به مطالعه انجام شده به روی رفتارهای افسران پلیس آمریکا و انگلستان در یک سال اخیر مشخص شد بعد از اجرای قانون استفاده از این تکنولوژی، میزان شکایت از افسران 93 درصد کاهش یافته است. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا