تکنولوژی

سرمایه‌گذاری 50 میلیون‌دلاری روی رقیب جدید اوبر

شرکت Juno که رقیب اوبر و یک شرکت در زمینه تاکسی گرفتن با موبایل است حالا 50 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید دریافت کرده است. 

شرکت جونو برای رقابت با اوبر یک ایده جدید دارد و آن دادن سهام شرکت خود به رانندگانی است که با این شرکت کار میکنند. 

طی یک دهه اخیر سرمایه‌گذاران حدود 28 میلیارد دلار روی سرویسهای گرفتن تاکسی با موبایل سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مشهورترین شرکتهای فعال در آن اوبر، لیفت و شرکت چینی Didi Chauxing است که اخیرا اوبر را در چین شکست داده است. 

این مدل کسب وکار به عقیده اقتصاددانان از این هم رقابتی تر خواهد شد چراکه راه‌اندازی این کسب وکار بسیار کم هزینه است و نیازی به مهارت زیادی برای کسانی که به عنوان راننده مشغول به کار می‌شوند ندارد و اپلیکیشن آن نیز رایگان قابل دانلود برای همه خواهد بود. 

شرکت جونو برای پیداکردن سرمایه‌گذار با Mizuho Financial Group کار کرده است. این شرکت قبلا 30 میلیون دلار سرمایه گذاری از شرکت ژاپنی Rakuten و سرمایه‌گذاران فرشته دریافت کرده بود. 

Talmon Marco مدیر اجرایی این شرکت گفته است که جونو به دنبال گسترش خدمات خود به بیرون از نیویورک هم هست. هم اکنون این شرکت برای تمام سفرها در داخل نیویورک 25 درصد تخفیف میدهد. 

ایده دادن سهام به رانندگان هم این شرکت را نسبت به رقبایش متمایز کرده است. Talmon Marco در این زمینه می‌گوید: من فکر نمیکنم دادن سهام ما به رانندگان آن‌ها را میلیونر می‌کند اما همین یک منبع درآمد برای آنها هم هست. 

این شرکت تنها رانندگانی را که قبلا برای اوبر و Lyft کار کرده و امتیاز بالایی دارند به خدمت می‌گیرد و در حالی که قیمت رقابتی برای مسافران دارد 10 درصد کمیسیون از هر سفر را برای خود برمیدارد. این کمتر از میزان کمیسیونی است که اوبر و Lyft از هر سفر برای خود برمیدارند. 

Talmon Marco در پاسخ به این پرسش که این شرکت چگونه با کمیسیون کمتر میخاهد درآمد بهتری داشته باشد می‌گوید : با هزینه کردن کمتر برای استخدام رانندگان. 

شرکت جونو از زمان راه‌اندازی از چهارماه قبل در نیویورک توانسته 16 هزار راننده را به خدمت بگیرد.

 

مرتبط :

– اوبر دوست مسافران و دشمن تاکسی‌ها

چه امکانات جدیدی TAP30 و اسنپ را جذاب‌تر می‌کند؟

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا