تکنولوژی

طرح مایکروسافت برای تشخیص اثرانگشت

پتنت جدید ثبت شده توسط مایکروسافت نشان از آن دارد که گوشی جدید این شرکت (که احتمالا سرفیس‌فون خواهد بود) شاید از اسکنر تشخیص اثرانگشتی با شکل و شمایل منحصربه‌فرد و عملکرد متفاوت استفاده کند.

به گزارش وب‌سایت Ubergizmo، در حالی که شایعات منتشر شده از حذف برند لومیا و جایگزینی آن با برند سرفیس‌‌فون خبر می‌دهند، پتنت جدید مایکروسافت هم خبر از سبک و سیاقی جدید برای بهره‌برداری از اسکنر تشخیص اثرانگشت می‌دهد.

در طرح جدید، تمرکز مایکروسافت روی ادغام اسکنر تشخیص اثرانگشت در خودِ صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد. این طرح علاوه بر اینکه اسکنر لمسی را از طریق صفحه‌نمایش در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این فرصت را برای مایکروسافت فراهم خواهد کرد تا جای کم‌تری برای این مولفه استفاده کرده و دستگاهی باریک‌تر تولید کند. در این طرح تاکید شده که از تکنولوژی جدید می‌توان هم در صفحه‌نمایش‌های AMOLED و هم در صفحه‌نمایش‌های LED استفاده کرد. با وجود این، از آنجایی که نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که تمام پتنت‌های ثبت‌شده، به مرحله اجرا خواهند رسید هنوز باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت از این طرح استفاده عملی خواهد کرد یا نه؟! سوال مهم‌تر این است که آیا ردموندی‌ها اصلا طراحی برای تولید یک سرفیس‌فون جدید دارند یا خیر؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا