تکنولوژی

تست سقوط آی‌فون 7 و نوت 7+ویدئو

وب‌سایت Tabtimes همزمان با عرضه آی‌فون‌های جدید به بازار، مثل سال گذشته تست‌های سقوط آزاد را روی آنها اجرا کرده است. نکته قابل توجه اینکه آزمایش مقاومت آی‌فون‌های جدید اپل در برابر ضربه، در کنار آزمایش تعیین مقاومت گلکسی نوت 7 سامسونگ انجام شده است. در این بررسی‌ها، مقاومت گوشی در افتادن از سمت پشت دستگاه، قسمت کناری (معمولا پایین) و از سمت صفحه‌نمایش بررسی شده است. در صورتی که گوشی از هر مرحله از سقوط جان سالم به در ببرد، تست سقوط بار دیگر از ارتفاع بیشتری تکرار می‌شود.

هر دو گوشی یعنی آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس نه‌تنها آزمایش اول بلکه مرحله دوم آزمایش سقوط را در کمال تعجب با موفقیت پشت‌سر گذاشتند. این در حالی است که مرجع این آزمایش که می‌توان به نتایج آن استناد کرد، ال‌جی V20 است که در مرحله نهایی آزمایش بالاخره مغلوب شد. با این تفاسیر باید عملکرد پرچمداران جدید اپل را در برابر ضربه حاصل از سقوط تحسین کرد.

در طرف مقابل، گلکسی نوت 7 سامسونگ یک عیب اساسی دارد که البته آتش گرفتن آن نیست. مشکل این فبلت، استفاده از شیشه در هر دو سمت گوشی یعنی جلو و پشت آن است. این درحالی است که نوت 7 از گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند. اگرچه گوریلا گلس 5 در مقایسه با گوریلا گلس 4 از مقاومت کم‌تری در برابر خط و خش برخوردار است اما استقامت بیشتری در برابر شکسته شدن دارد.

گلکسی نوت 7 از سه آزمایش جان سالم به در برد اما بالاخره وقتی روی قسمت لبه منحنی فرود آمد، تحملش به پایان رسید. تلاش‌های بیشتر برای شکستن این گوشی بدون نتیجه ماند اما به‌نظر می رسد اگر دستان شما به هر دلیلی چرب است نباید این گوشی را در دست بگیرید چون اگر از لبه خمیده‌اش به زمین بیافتد حتما خواهد شکست.

درنظر داشته باشید صرفا اتکا به نتیجه این آزمایش که در آن آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس جان سالم به در بردند و نوت 7 نتوانست پیروز میدان باشد، نشان‌دهنده مقاومت یا ضعف این دستگاه‌ها در برابر ضربه نیست. به بیان دیگر، زاویه سقوط، نحوه فرود، سطحی که گوشی با آن برخورد می‌کند و بسیاری عوامل دیگر در نتیجه کار موثر خواهند بود. افتادن موبایل از دست شما کمی هم شانس می‌خواهد برای مثال نوت 7 فقط اگر از همین زاویه که در فیلم دیدید زمین بیافتد خواهد شکست و در زوایای دیگر مانند آی‌فون سالم می‌ماند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا