تکنولوژی

کالبدشکافی اپل‌واچ سری 2

سایت iFixit علاوه بر آی‌فون 7 پلاس، ساعت هوشمند جدید اپل یعنی اپل واچ سری 2 را هم کالبدشکافی کرده تا نگاهی دقیق‌تر به مشخصات سخت‌افزاری این محصول اپل، به‌ویژه باتری آن داشته باشد. به گزارش WCCFTECH در نگاه اول به گزارش iFixit افزایش 33 درصدی ظرفیت باتری اپل واچ سری 2 خودنمایی می‌کند.

این در حالی است که مولفه‌های سخت‌افزاری بی‌شماری هم در این ساعت تغییر کرده‌اند. از نگاه اکثر کاربران اصلی‌ترین مشکلات اپل‌واچ یعنی نسل اول ساعت هوشمند اپل اتمام سریع شارژ باتری و البته سرعت کم پردازنده آن بود. با هدف برطرف کردن این مشکلات در مدل 38 میلی‌متری اپل ترجیح داده از باتری جدیدی با ظرفیت 273 میلی‌آمپر ساعت استفاده کند. این عدد در مقایسه با ظرفیت 205 میلی‌آمپر ساعتی در اپل‌واچ از افزایش 33 درصدی حکایت دارد. البته تغییرات گسترده مشخصات ساعت هوشمند جدید مثل نور بیشتر صفحه‌نمایش و یا استفاده از ماژول GPS هم تا حد زیادی نیاز به افزایش ظرفیت باتری را می‌طلبید. تراشه S2 اپل هم روی کاغذ نقشی اساسی در بهبود عملکرد باتری اپل واچ سری 2 خواهد داشت. با وجود این، باید منتظر ماند و دید در عمل چه سطح عملکردی را از محصول جدید اپل شاهد خواهیم بود.

نکته جالب توجه دیگر در کالبدشکافی اپل واچ سری 2، به‌کارگیری چسب قوی‌تر در قسمت داخلی است که به‌منظور بهبود مشخصه‌های این محصول در خصوص مقاومت در برابر نفوذ آب استفاده شده است. اپل محافظ کنار کراون دیجیتال (اهرم کنار ساعت که برای انجام تنظیمات استفاده می‌شود) را از فلزی در ابعاد بزرگ‌تر انتخاب کرده تا مقاومت در برابر نفوذ آب، بازهم افزایش یابد. اپل در توضیحات خود، سری 2 را سوئیم‌پروف نامیده تا نشان دهد این محصول حتی تا عمق 50 متری هم روی دست شناگران در برابر نفوذ آب، مقاوم خواهد بود. این در حالی است که مقاومت در برابر نفوذ آب در هنگام دوش گرفتن، ماهی‌گیری، شستن دست‌ها و یا حتی قدم‌زدن زیر باران هم از مشخصه‌های ذاتی این ساعت عنوان شده است. با وجود این، اپل پیشنهاد کرده موقع غواصی و اسکی روی آب از اپل واچ استفاده نکنید. با تمام این توضیحات، امیدواریم iFixit هرچه زودتر دست به کار شود و مدل 42 میلی‌متری اپل‌واچ سری 2 که احتمالا از باتری با ظرفیت بیشتر بهره می‌برد را کالبدشکافی کند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا