تکنولوژی

ادغام «همراه اول» و «شرکت مخابرات ایران»

در راستای یکپارچه سازی حوزه تلفن ثابت و همراه، طرح ادغام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)‌ با مخابرات ایران تا سال ۹۷ اجرایی می شود.

 رسول سرائیان، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران صبح امروز سه شنبه در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با اشاره به نقشه راه ۵ ساله این شرکت گفت: بر اساس تصمیم هیئت مدیره، قرار است یکپارچه سازی مخابرات ایران در جهت رسیدن به یک شرکت پیشروی دیجیتال تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بر اساس این نقشه راه، در فاز نخست که امروز کلید زده شده است، یکپارچه سازی تلفن ثابت را با ادغام شرکت های مخابرات استانی در مخابرات ایران در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم تا سال آینده این موضوع به اتمام برسد.

وی گفت: از ابتدای سال ۹۵ در یک برنامه یک ساله ادغام شرکت ارتباطات سیار ایران را با مخابرات انجام می دهیم تا یکپارچه سازی بخش تلفن ثابت و همراه شکل گیرد. از این رو و با همگرایی بخش ثابت و سیار شاهد وجود یک برند، یک هیئت مدیره، یک مدیرعامل، یک مرکز تماس و در نهایت یک مجموعه واحد با شعار «همه جا متصل» خواهیم بود.

سرائیان با تاکید بر اینکه در حال آماده سازی زیرساختهای مدیریتی و تخصصی مخابرات در جهت تحقق این چشم انداز ۵ ساله هستیم، خاطرنشان کرد: در نهایت در سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ شکل گیری شرکت پیشروی دیجیتال در کشور مبتنی بر فناوری داده های عظیم را اجرایی می کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تمامی شرکت های بزرگ مخابراتی دنیا طی ۵ سال اخیر این مسیر را رفته اند، گفت: اگرچه ما حدود ۵ سال نسبت به این شرکت ها عقب افتاده ایم، اما به هر ترتیب می توانیم از تجارب آنها استفاده کنیم و تحولی را در بخش مخابرات کشور رقم بزنیم.

وی تربیت ۱۱۰ مدیر شایسته و تزریق نیروی تخصصی در حوزه مخابرات، جایگزینی با نیروهای قدیمی و هوشمند سازی را از جمله خدماتی عنوان کرد که در جهت طرح تحول و توسعه شرکت مخابرات ایران پیگیری خواهد شد تا مخابرات به سمت دیجیتالی شدن حرکت کند.

سرائیان با اشاره به اینکه هم اکنون بخش اعظمی از مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، اضافه کرد: شبکه های اجتماعی به نوعی رقیب مخابرات هستند و با وجود اینکه سرمایه گذاری خاصی انجام نداده و مقررات خاصی نیز برایشان وضع نمی شود، اما در حال کسب درآمد و گرفتن سهم بازار هستند.

وی با بیان اینکه با رواج شبکه های اجتماعی خارجی، شاهد کاهش درآمد sms هستیم و مردم دیگر از این سرویس استفاده نمی کنند تاکید کرد: یکی از اولویت های جدی مخابرات ورود به حوزه های جدید سرویس دهی است تا علاوه بر جذب مشتری، شاهد افزایش درآمد در این بخش نیز باشیم.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا