تکنولوژی

فروش بخش پرینتر سامسونگ به اچ‌پی کلید می‌خورد

شرکت سامسونگ از فروش بخش تولید پرینتر خود با مبلغ 1.05 میلیارد دلار به اچ‌پی خبر داده است. 

به گزارش Theverge، اچ‌پی اعلام کرده از این خرید برای ایجاد تغییر و تحول یا به بیان بهتر، ابداع مجدد صنعت کپی و پرینت استفاده خواهد کرد. صنعت 55 میلیاردی که چندین دهه است بدون نوآوری و خلاقیت به راه خود ادامه می‌دهد. اچ‌پی در بیانیه رسمی‌اش اینچنین به خرید یادشده واکنش نشان داده: “دستگاه‌های پرینت و کپی موجود در بازار، منسوخ و قدیمی هستند. این دستگاه‌ها ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که از ده‌ها قطعه مجزا تشکیل شده‌اند. قطعاتی که روند تعمیر و نگهداری را به فرایندی با بازده پایین تبدیل کرده‌اند”. این قرارداد، بزرگ‌ترین خرید یک بخش تجاری فعال در بازار پرینتر در تاریخ شرکت اچ‌پی است.

با نهایی شدن این قرارداد، سامسونگ بخش پرینترهای خود به همراه 6 هزار نیروی کاری را در قالب شرکتی مستقل به‌طور یکجا به اچ‌پی واگذار می‌کند. با وجود این، سامسونگ همچنان پرینترهایش را با همان برند قبلی در کره به بازار عرضه می‌کند و البته تامین محصولات برعهده اچ‌پی خواهد بود. 

علاوه بر فروش بخش پرینترها، سامسونگ اعلام کرده Jay Y. Lee نایب رئیس این شرکت هم نامزد حضور در هیئت مدیره خواهد شد. پدر Jay Y. Lee سامسونگ را از برندی با بودجه محدود به شرکتی تبدیل کرد که عملکرد مالی آن، یک پنجم تولید ناخالص ملی کره جنوبی را تشکیل می‌دهد. با وجود این، به‌نظر می‌رسد سلطنت پدر با اتهام فساد متزلزل شده است. از سوی دیگر انتظار می‌رود با مرگ Kun-Hee Lee، پسرش یعنی Jay Y. Lee جانشین او شود.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا