تکنولوژی

فیس‌بوک و انتشار عکس مشهور دختر ناپالمی

فیس بوک بعد از سانسور عکس معروف برنده جایزه پولیتزر، با موجی از انتقادات و نارضایتی  کاربران مواجه شد.

شبکه اجتماعی فیس بوک، بعد از حذف عکس معروف دوران جنگ ویتنام به نام ” دختر ناپالمی”  اثر نیک اوت ،با خشم عمومی مواجه شد و تصمیم گرفت تغییر استراتژی داده و در بیانیه ایی دلیل حذف عکس را توضیح داد.

اسپن اگیل هانسن ، سردبیر بزرگ ترین روزنامه نروژی Aftenposten، بعد از حذف عکس طی نامه سرگشاده ای خطاب به مارک، از حذف این عکس جنجالی از پروفایل یکی از روزنامه های خبری انتقاد کرد. بعد از انتشار نامه ، خبر به سرعت در سطح جهانی پخش شد.وی از مارک درخواست کرد که قوانین فیس بوک را به نفع آزادی بیان بازنگری کند تا سلامت دموکراسی در جامعه به خطر نیفتد.

با پخش شدن خبر، فیس بوک متهم به سانسور یک عکس تاریخی و عدم تشخیص بین یک عکس غیر اخلاقی و یک عکس برنده جایزه پولیتزر شد.

فیس بوک در بیانیه اش اعلام کرد:

“بعد از مشاهده عکس العمل عموم، ما یک بار دیگر این مسئله و استاندارهای در نظر گرفته شده را باز نگری کردیم.انتشار عکس یک کودک عریان به طور معمول ناقض قوانین جامعه ماست و در برخی جوامع دیگر حتی به عنوان “پورنوگرافی کودکان” استنباط می شود.اما در مورد این عکس به خصوص، جنبه تاریخی و جهانی عکس را بررسی کرده و تصمیم بر آن شد که اجازه بازنشر داشته باشد زیرا جنبه اجتماعی تصویر مهم تر از دیگر موارد است. مکانیسم ها و قوانین مرتبط به تشخیص ماهیت اجتماعی عکس های منتشر شده، در آینده نزدیک مورد باز نگری قرار خواهد گرفت.البته اجرای قوانین جدید،زمان بر است اما این عکس خیلی زود دوباره منتظر خواهد شد. ما همیشه تلاش بر آن داریم تا هم زمان با حمایت از آزادی بیان، امنیت جامعه خود را نیز حفظ کنیم.” 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا