رقابت PS4 Pro سونی با کامپیوترهای شخصی
Andrew House سرپرست بخش سرگرمیهای شرکت سونی در گفتگو با گاردین مدعی شده عرضه پلیاستیشن 4 پرو به بازار، عاملی برای جلوگیری از مهاجرت گیمرها به پلتفرم کامپیوترهای شخصی خواهد بود.
به گزارش وبسایت Ubergizmo، از دیرباز رقابت ویژهای میان کنسولهای بازی و کامپیوترهای شخصی ویژه بازیهای ویدئویی در جریان بوده است. برخی معتقدند کامپیوترهای شخصی، از آنجایی که در دسترس طیف وسیعتری از کاربران قراردارند بر کنسولهای بازی اولویت دارند. علاوه بر این، بهروزرسانی کامپیوترهای شخصی به مراتب سادهتر و ارزانتر از ارتقای کنسولهای بازی است. با وجود این، کنسولهای بازی با تمرکز ویژه روی بازیهای ویدئویی، پایداری بیشتری دارند و کاربران هم نگرانی در خصوص سازگاری مشخصات سختافزاری و نرمافزاری با بازیهای ویدئویی موجود در بازار نخواهند داشت.
با تمام این توضیحات، اندرو هاوس معتقد است پلیاستیشن 4 پرو کنسول جدید این شرکت، عاملی برای جلوگیری از مهاجرت گیمرها به سمت استفاده از کامپیوترهای شخصی گیمینگ خواهد بود. او در این خصوص میگوید: “قدمت بالای کنسولهای بازی باعث شده عناوین در دسترس برای این محصولات، تاریخ مصرف گذشته و قدیمی بهنظر بیایند. همین امر، حرکت گیمرها به سمت استفاده از کامپیوترهای شخصی گیمینگ را به دنبال داشته است. با آگاهی از این موضوع، تصمیم به ارائه راهکاری جدید برای حفظ کاربران در اکوسیستم خود گرفتیم. علاوه بر این، هدفمان این بود تا بهترین کارایی را از نقطه نظر گرافیکی پیش روی کاربران قراردهیم”.
هاوس از تولید پلیاستیشن 4 پرو به عنوان راهکار موثر سونی در این حوزه یاد کرده است. پلیاستیشن 4 پرو با بهرهمندی از سختافزار بهبود یافته در مقابل کنسول قبلی این شرکت، توانایی پخش بازیهای ویدئویی با رزولوشن 4K را داراست. این در حالی است که نگاهی به تریلرهای پخششده از عناوین موجود برای این کنسول بازی هم تا حدود زیادی صحبتهای هاوس را تایید میکند.
منبع : آی تی ایران