تکنولوژی

گارانتی آیفون ۷ در برابر نفوذ آب چگونه است

در حالی که منابع خبری از مقاومت آیفون 7 در برابر نفوذ آب به عنوان یکی از نقاط قوت آن یاد می‌کنند به‌نظر می‌رسد کاربران پرچمدار جدید اپل آنچنان که باید و شاید نمی‌توانند به این ویژگی جدید دلخوش باشند.

به گزارش وب‌سایت Gsmarena، اگرچه در مراسم رونمایی از آیفون 7 روی مقاومت این گوشی هوشمند در برابر نفوذ آب مانور داده شد اما نگاهی به پانویس‌های موجود در صفحه مشخصات این محصول نشان می‌دهد گارانتی این محصول، آسیب دیدن گوشی ناشی از ورود آب را پوشش نمی‌دهد.

در پانویس صفحه مشخصات آیفون 7 در وب‌سایت اپل اینچنین می‌خوانیم: “آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در برابر ترشحات، آب و گرد و غبار مقاوم بوده و این قابلیت آن‌ها در شرایط مشخص آزمایشگاهی بررسی شده است. در نهایت، درجه IP67 تحت استاندارد 60529 از مجموعه استانداردهای IEC برای این دو محصول درنظر گرفته شده است. با وجود این، مقاومت در برابر ترشحات، آب و گرد و غبار دائمی نبوده و این شرایط ممکن است به مرور زمان تغییر کند. با این تفاسیر، از شارژ کردن آیفون خیس بپرهیزید. برای مشاهده دستورالعمل‌های تمیز و خشک‌کردن محصول هم به دفترچه راهنما مراجعه کنید. درنظر داشته باشید که ضمانت‌نامه این گوشی، آسیب‌های ناشی از ورود آب را پوشش نخواهد داد”.

مشخصه IP67 در آیفون 7 نشان از آن دارد که این محصول تا ارتفاع یک متری، به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم است. با وجود این، اپل صراحتا اعلام کرده که این مشخصه دائمی نبوده و به مرور زمان ممکن است کارایی آن مثل سابق نباشد. 

اپل اولین شرکتی نیست که آسیب‌های ناشی از ورود آب به گوشی را از شرایط ضمانتنامه خارج کرده است. پیش از این سونی هم سیاست مشابهی را در خصوص گوشی‌هایی که به‌طور کامل در آب غوطه‌ور شده بودند به مرحله اجرا گذاشته بود. با وجود این، ضمانتامه‌‌های این شرکت، آسیب‌های اتفاقی ناشی از پاشیدن آب و یا نفوذ آب باران را پوشش می‌دهد. 

مرتبط : تمام خبرهای مربوط به رویداد اپل 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا