تکنولوژی

نسخه موبایلی کی کجاس راه‌اندازی شد

کی کجاس که حدود دو سال قبل راه‌اندازی شده و در این دو سال تغییرات گسترده‌ای هم کرده حالا نسخه موبایلی خود را هم برای اندروید و هم iOS عرضه کرده است. 

مجموعه کی کجاس شبیه هیچ سایتی نیست اما شباهت‌هایی به چندین سرویس مختلف دارد در واقع یک بانک اطلاعات شهری مبتنی بر نقشه و با محتوای باز است . به این معنا که مثلا رستورانی روی نقشه ثبت شده و اطلاعات پایه‌ای از آن ( مثل شماره تلفن و یا جای آن روی نقشه )‌در سایت قرار گرفته و حالا کاربران می‌توانند اطلاعات تکمیلی‌تری را به آن اضافه کنند.  

کی کجاس در این دو سال محتوای قابل توجهی را روی خود قرار داده که حدود ۲۱۰ هزار مکان ثبت شده را مثل خودپرداز، ایستگاه مترو، مرکز خرید ، رستوران، کافی شاپ و … در برمیگیرد. 

وقتی این سایت یا اپلیکیشن آن را باز میکنید با پیشنهادهایی روبه رو می‌شوید که مشابه Foursquare است. پیشنهادهایی مثل « چی بخورم؟ چی کار کنم؟».  هرچند در شهری مثل تهران معمولا گردش و تفریح هم در همان سوال اول خلاصه می‌شود اما یکسری اطلاعات از بعضی مکان‌های نزدیک در دسترس قرار میگیرد که احتمالا آنها را یا نمیشناختید یا اطلاعات زیادی از آن نداشتید. همچنین از طریق گزینه مسیریابی میتوانید از روی نقشه به مکان مورد نظر بروید و پس از آن حتی میتوانید نظرخودتان را درباره آن مکان ثبت کنید و یا همانند نقشه گوگل اطلاعاتی را اضافه کرده یا عکسی آپلود کنید تا به دیده شدن بیشتر آن مکان کمک کند. همچنین همانند Swarm می توانید در یک مکان اعلام حضور ( Check in) کنید تا دوستانتان از حضور شما در این مکان با خبر شوند. 

این سایت و اپلیکیشن آن هم از سرعت بالا واز دیزاین با کیفیتی برخوردارند و کارکردن با آن هم ساده است و اهمیت راه‌اندازی نسخه موبایلی آن در آن است که این سرویس اساسا روی موبایل کاربرد بیشتری دارد.

سرویس کی کجاس با لایه‌بندی‌های مختلف محتوای غنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما شاید افزوده شدن لایه «رویدادها» به این سرویس مکان محور باعث افزوده شدن عنصر تازگی به مکان‌ها شود. مثلا جشنی در پارک آب و آتش و یا فیلم جدیدی در سینما آزادی و یا نمایشگاهی در گالری محسن و … به این ترتیب حتی برای کاربرانی که این مکانها را می‌شناسند این اشتیاق به وجود می آید که مرتب به این سرویس مراجعه کنند تا ببینند واقعا در شهر چه خبر است؟ 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا