تکنولوژی

تحلیل‌گر معروف از جزئیات آی‌فون‌ 7 می‌گوید

Ming-chi Kuo تحلیلگر مطرح شرکت KGI Securities پیش از این چندین بار به‌درستی مشخصات سخت‌افزارها و محصولات جدید اپل را پیش‌بینی کرده بود. این‌بار در حالی که تنها دو روز به مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید اپل زمان باقی مانده، Kuo دست به پیش‌بینی مشخصات دقیق پرچمداران جدید اپل زده است.

به گزارش وب‌سایت Theverge، اگرچه اکثر این پیش‌بینی‌ها پیش از این به‌طور مستقل توسط وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده بود اما یادآوری یکجای آن‌ها می‌تواند تصویری جامع از آیفون‌های جدید اپل ترسیم کند.

· پنج رنگ متفاوت برای آیفون‌های جدید اپل درنظر گرفته شده است. رنگ‌های رزگلد، طلایی و نقره‌ای همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند اما رنگ خاکستری، جای خود را به سیاه پررنگ و البته نمونه دیگر یعنی سیاه براق خواهد داد. Kuo معتقد است نسخه سیاه براق به‌طور محدود عرضه خواهد شد و احتمالا اپل در ابتدای کار، تولید آن را به نمونه‌هایی با حافظه داخلی بالا محدود خواهد کرد.

· بر اساس نظر Kuo، نسخه پایه آیفون‌های جدید به 32 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز خواهند شد و البته نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی هم پیش روی کاربران قرار خواهند گرفت.

· آی‌فون 7 پلاس به سه گیگابایت رم مجهز خواهد شد که به‌نظر می‌رسد این ترکیب، به دلیل نیاز بالای سیستم دوربین دو لنزه این فبلت به حافظه رم است. نسخه کوچکتر یعنی آیفون 7 هم همچنان 2 گیگابایت رم خواهد داشت.

· سیستم دوربین دو لنزه، از ترکیب یک دوربین واید و یک دوربین تله تشکیل شده که هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. این ترکیب، علاوه بر ارائه عملکردی مشابه با بزرگ‌نمایی اپتیکال، امکان استفاده از قابلیت Light Field Camera را هم میسر می‌کند. Light Field Camera که از آن با عنوان Plenoptic Camera هم یاد می‌شود، اطلاعات مختلف از قبیل شدت و جهت نور را از میدان‌های نوری دریافت می‌کند. دوربین‌های فاقد این قابلیت، فقط شدت نور را درنظر می‌گیرند. امکان فوکوس مجدد روی عکس‌های گرفته شده هم از جمله کاربردهای دیگر این تکنولوژی است.

· پرچمداران جدید اپل به استاندارد IPX7 به‌منظور مقاومت در برابر نفوذ آب تجهیز خواهند شد. هنوز این نکته به تایید مقامات اپل نرسیده اما به‌نظر می‌رسد حذف قابلیت فشاری کلید هوم، اقدامی در همین راستا باشد.

· Kuo معتقد است اپل با حذف ورودی 3.5 میلی‌متری، هدفون‌های جدیدی را با کانکتور لایتنینگ، در کنار مبدل لایتنینگ به 3.5 میلی‌متری در جعبه آیفون قرار می‌دهد. اپل فضایی که قبلا به ورودی هدفون اختصاص داشت را برای تعبیه سنسور جدیدی که تجربه لمس سه‌بعدی را بهبود می‌دهد استفاده خواهد کرد.

· پردازنده جدید A10 اپل هم امکان افزایش فرکانس کاری تا 2.4 یا 2.45 گیگاهرتز را ممکن خواهد ساخت. پردازنده قبلی اپل یعنی A9 در نهایت امکان رسیدن به فرکانس کاری 1.85 گیگاهرتز را فراهم می‌کرد. با وجود این، نگرانی از بابت افزایش توان مصرفی ممکن است در نهایت، کم‌تر شدن فرکانس کاری این پردازنده را به‌دنبال داشته باشد. این تراشه توسط TSMC تولید خواهد شد.

· صفحه‌نمایش آیفون‌های جدید اپل از طیف رنگی مشابه با آنچه در آی‌پد پرو 9.7 اینچی دیده بودیم بهره‌مند خواهند شد. این قابلیت، به‌طور ویژه در نمایش بهتر رنگ‌بندی عکس‌هایی که با دوربین جدید این محصول گرفته شده، کاربردی خواهد بود. با وجود این، هنوز مشخص نیست که آیا از همان تکنولوژی True Tone آی‌پد که دمای رنگ را بر اساس نور محیطی تغییر می‌دهد استفاده خواهد شد یا نه؟!

· فلش دوربین، از چهار LED که دو تای آن رنگ گرم و دو تای دیگر رنگ سرد دارند، تشکیل خواهد شد.

· اسپیکر مخصوص صدای مکالمه گوشی این قابلیت را دارد تا در کنار اسپیکر اصلی گوشی و البته در زمانی که گوشی را در حالت لندسکیپ (افقی) گرفته‌اید، خروجی صدای استریو را تامین کند.

· سنسور مجاورت، این‌بار برپایه تکنولوژی لیزری عمل خواهد کرد.

· پشتیبانی از استاندارد FeliCa NFC (سیستم کارت هوشمند مخصوص سونی در بازار ژاپن) در دستورکار قرار خواهد گرفت.

اگر علاقه دارید از اخبار مربوط به قابلیت‌های آیفون‌های جدید اپل به‌طور کامل باخبر شوید، در تاریخ 7 سپتامبر مراسم ویژه اپل را از آی‌تی‌‌ایران دنبال کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا