تکنولوژی

آنچه در ادامه IFA 2016 می‌بینیم

رویداد IFA 2016 در حال برگزاری است و برخی برندها محصولات جدیدشان را پیش روی مشتاقان دنیای تکنولوژی قرارداده‌اند و برندهای دیگر هم در صف انتظار برای رونمایی از محصولات خود قرار گرفته‌اند. در مطلبی جداگانه به رونمایی‌های روز اول IFA 2016 پرداختیم و حالا در این مطلب، نگاهی هم به محصولاتی خواهیم داشت که در ادامه راه، احتمالا در این رویداد شاهد خواهیم بود. 

 

سامسونگ

سامسونگ که به تازگی و با رونمایی از گلکسی نوت 7 در صدر اخبار رسانه‌های مختلف قرار گرفته، با دست پر به IFA 2016 آمده است. آن‌طور که در وب‌سایت کلمبیایی این شرکت عنوان شده، در این رویداد شاهد رونمایی از Galaxy Tab S3 خواهیم بود. این در حالی است که توضیح خاصی درباره مشخصات این محصول اعلام نشده و تنها به این موضوع اشاره شده که این تبلت، یک به‌روزرسانی همراه با نوآوری برای Galaxy Tab S2 خواهد بود. 

علاوه بر این، رونمایی از یخچال‌ دو در Family Hub برای عرضه در بازار اروپا هم در کنار معرفی دیگر لوازم خانگی جدید این شرکت، در دستورکار خواهد بود. صفحه‌نمایش‌های جدید کوانتوم دات منحنی هم که به‌تازگی رونمایی شده‌اند در این نمایشگاه پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت.

 

سونی

سونی همیشه با دست پر به این رویداد می‌آید. این شرکت در تاریخ 25 آگوست با انتشار توئیتی با مضمون “آیا آماده هستید تا تحت تاثیر قرار بگیرید؟” همه را آماده حضور خود در این رویداد کرد.

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، مجموعه وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی مانند هدفون، یک گوشی جدید از سری اکسپریا و حتی پلی‌استیشن وی‌آر و تلویزیون‌های جدید در رویداد سال جاری سونی معرفی خواهند شد. بنچمارک‌های جدید حکایت از آن دارند که گوشی جدید سونی در رده پرچمداران معرفی خواهد شد. پردازنده اسنپ‌دراگون 820، سه گیگابایت رم، دوربین پشتی 21 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی در کنار صفحه‌نمایش 5.1 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی از مشخصات احتمالی این محصول خواهد بود. احتمال می‌رود این گوشی جدید با عنوان اکسپریا ایکس 2 به بازار عرضه شود. 

این در حالی است که ایوان بلس هم در تاریخ 25 آگوست تصویری را از آنچه به عقیده او اکسپریا ایکس کامپکت خواهد بود منتشر کرده بود. گوشی که با صفحه‌نمایش 4.6 اینچی، شباهت زیادی به زد 5 کامپکت دارد اما به‌نظر می‌رسد اسپیکر و دوربین جلوی آن، در حاشیه صفحه‌نمایش گوشی قرار می‌گیرد. 

 

فیت‌بیت

فیت‌بیت در دسته دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما تنها چند روز پیش از آغاز نمایشگاه، این شرکت از دستبندهای جدید خود یعنی Flex 2 و Charge 2 رونمایی کرد. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد تمرکز بیشتر این شرکت در IFA 2016 روی تشریح قابلیت‌های این دو دستبند الکترونیکی جدید باشد. 

 

ال‌جی

ال‌جی از پرچمدار جدید خود یعنی V20 در تاریخ 6 سپتامبر و در سن‌فرانسیسکو رونمایی خواهد کرد. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد این شرکت در IFA رونمایی از نسل سوم گوشی‌های سری فلکس را در دستور کار قراردهد. گزارش وب‌سایت فون‌آرنا هم حکایت از آن دارد که فلکس 3 به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560، تراشه اسنپ‌دراگون 820، چهار گیگابایت رم، دوربین 16 مگاپیکسلی و طراحی ماژولار تجهیز خواهد شد. 

ال‌جی پیش از آغاز IFA از سری جدید اسپیکرهای بلوتوثی هم رونمایی کرده بود. PH1، PH2، PH3 و PH4 اسپیکرهایی خواهند بود که احتمالا در این رویداد اطلاعات بیشتری از آن‌ها دریافت خواهیم کرد. علاوه بر این، ال‌جی اعلام کرده سه تلویزیون جدید را در قالب تجهیز به تکنولوژی HDR و HLG رونمایی خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرده اولین برندی است که تکنولوژی گستره دینامیکی بالا (HDR) را در کنار فریم‌ریت بالا (HFR) و محتویات HLG قرار می‌دهد. این ترکیب، رسیدن به سرعت پخش 100 تا 120 فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر خواهد ساخت. HFR با همکاری بی‌بی‌سی و اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. در نهایت، ال‌جی از صفحه‌نمایش‌های منحنی ویژه پخش بازی‌های ویدئویی با نسبت 21:9 رونمایی کرده که احتمالا در این رویداد شاهد انتشار جزئیات بیشتر از آن‌ها هم خواهیم بود. 

 

اچ‌تی‌سی

در روزهای پیش از آغاز IFA، اطلاعات زیادی در خصوص برنامه‌های اچ‌تی‌سی منتشر نشده بود. با این وجود، ایوان بلس معتقد است این شرکت در نمایشگاه IFA از One A9s رونمایی خواهد کرد. نکته قابل توجه اینکه محصول جدید اچ‌تی‌سی باز هم شباهت زیادی به آیفون اپل دارد. انتظار می‌رود دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلوی این گوشی استفاده شود. 

 

هواوی

هواوی در تاریخ 22 آگوست تیزری از رویداد یکم سپتامبر خود منتشر کرده بود. در این تیزر، لبه‌های کناری یک گوشی هوشمند به تصویر کشیده است. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، محصول جدید هواوی از دوربین قدرتمند و فلشی با کارایی بالا بهره‌مند خواهد شد. این در حالی است که وب‌سایت‌های مختلف هم از رونمایی هواوی از یک زیربرند ویژه بانوان خبر داده‌اند. 

ایوان بلس در توییت 29 آگوست خود اعلام کرده هواوی از سه محصول جدید به نام‌های نوا، نوا پلاس و مدیاپد ام 3 در IFA رونمایی خواهد کرد. اخبار جدید منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo هم از این امر حکایت دارد که هواوی میت 9، فبلت 5.9 اینچی در این رویداد پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

ZTE

 

 

زد‌تی‌ای در توییتی که پیش از این منتشر کرده، از رونمایی محصول جدیدش با تمرکز روی قابلیت‌های صوتی خبر داده است. احتمال می‌رود این شرکت از یک اسپیکر جدید رونمایی کند. با این وجود، می‌توان انتظار داشت که یک گوشی هوشمند جدید از سری Axon و با تمرکز روی قابلیت‌های صوتی پیش روی بازدیدکنندگان قرار گیرد. 

 

توشیبا

این شرکت در اخبار پیش از برگزاری IFA 2016 اعلام کرده بود از همکاری جدیدی در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد که چشم‌انداز محصولات الکترونیکی مصرفی را در قاره اروپا تغییر خواهد داد. اطلاعات بیشتری از این همکاری منتشر نشده است. با این وجود، از آنجایی که توشیبا دیگر لپ‌تاپی برای مصرف‌کنندگان تولید نمی‌کند به‌نظر می‌رسد این همکاری جدید، در فضای محصولات سرگرمی خانگی یا حتی سرویس‌های B2B اتفاق خواهد افتاد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا