تکنولوژی

سوئیس بسته‌ها را با روبات پست می‌کند+ویدئو

سرویس پستی کشور سوئیس پیش از این از پهپادها برای ارسال نامه‌ها استفاده می‌کرد اما تا چند هفته دیگر روبات‌های خودکار را برای توزیع مرسوله‌ آزمایش می‌کند و شما می‌توانید زمان پست انتخاب کنید بسته‌تان با پهپاد ارسال شود یا با روبات!

به گزارش وب‌سایت Digitaltrends، پست سوئیس از سپتامبر آینده همکاری با Starship Technologies را برای آزمایش روبات‌های خودران آغاز می‌کند. این روبات‌ها در ارسال مرسوله‌ تا شعاع 5 کیلومتری استفاده خواهند شد. بر اساس اعلام Claudia Pletscher در اولین ماه‌های طرح روبات شش چرخ بسته‌های آزمایشی را جابه‌جا خواهد کرد تا عکس‌العمل‌های عابران پیاده و مشتریان به عملکرد این روبات‌ها بررسی شود. در نهایت اگر بازخوردها مثبت باشد، استفاده از بسته‌های واقعی هم در برنامه شرکت پست قرار خواهد گرفت.

مشتریان شخصا سیستم تحویل مرسوله را از زمان آماده‌سازی بسته برای ارسال، کنترل می‌کنند. به این ترتیب مشتری حتی زمان تحویل مرسوله را به نوعی تنظیم می‌کند تا شخصی در مقصد برای دریافت آن حضور داشته باشد. وقتی روبات به در منزل مشتری می‌رسد، با وارد شدن رمز عبور از پیش تعیین‌شده، درِ بالایی محفظه نگهداری مرسوله باز خواهد شد.

این نامه‌رسان آهنی در شیفت‌های روز و شب کار می‌کند. چراغ‌های LED این روبات، عابران پیاده را از حضورش باخبر می‌کنند و چراغ‌های ویژه‌ای هم به روشن شدن مسیرش برای جهت‌یابی بهتر با استفاده از دوربین و شناسایی موانع کمک خواهند کرد.

روبات‌های تحویل مرسول Starship Technologies در حال حاضر در بریتانیا و آلمان هم در مرحله بررسی و آزمایش قراردارند و استفاده از آن‌ها در واشنگتن هم از پاییز آینده شروع می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا