تکنولوژی

برابری دستمزد زنان و مردان در شرکت‌های تکنولوژی

تعدادی از سرشناس‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی سیلیکون‌ولی، تعهدی را برای ایجاد برابری در پرداخت دستمزد به زنان و مردان شاغل در زیرمجموعه خود امضا کردند.

به گزارش وب‌سایت Siliconbeat، اپل، فیس‌بوک، اینتل، لینکدین، دراپ‌باکس و Akamai Technologies نام خود را در فهرست تعهدنامه کاخ سفید برای پرداخت حقوق و دستمزد برابر به زنان و مردان ثبت کردند. قبل از این، شرکت‌هایی مثل Airbnb، Pinterest و Salesforce هم این تعهدنامه را امضا کرده بودند.

در بیانیه کاخ سفید، وضعیت حقوق پرداختی به زنان اینچنین تشریح شده است: “به‌طور متوسط، زنانی که به‌صورت تمام وقت در ایالات متحده آمریکا کار می‌کنند، در طول یک‌سال، دریافتی معادل با 79 درصد از حقوق مردان در شرایط مشابه کاری دارند. اگرچه در چندسال اخیر این فاصله کم‌تر شده اما هنوز باید تلاش‌های بیشتری برای اطمینان از پرداخت برابر انجام شود”.

شرکت اپل در کنفرانس خبری کاخ سفید مدعی شده که برابری جنسیتی در پرداخت‌ها را در آمریکا به مرحله اجرا درآورده و در حال بررسی شرایط کارکنان خود در خارج از این کشور است. فیس‌بوک و اینتل هم اعلام کرده‌اند پرداخت‌های برابری برای زنان و مردان فعال در زیرمجموعه خود درنظر می‌گیرند.

با این حال، از آنجا که زنان فقط 30 درصد از نیروهای کاری فعال در شرکت‌های مطرح حوزه تکنولوژی را تشکیل می‌دهند، پرداخت برابر فقط یک گام برای رسیدن به مقصد نهایی یعنی ایجاد برابری کامل جنسیتی میان زنان و مردان شاغل است.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا