تکنولوژی

رهگیری بهتر حرکت دست در هدست‌های واقعیت مجازی

Leap Motion که خیلی سریع به استاندارد بازار برای تکنولوژی رهگیری حرکت دست در هدست‌ها و محصولات واقعیت مجازی تبدیل شده، نسخه بتا Interaction Engine را در اختیار توسعه‌دهندگان گذاشت. 
به گزارش وب‌سایت Techcrunch، موتور تعاملی یا Interaction Engine، شرایط را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری آسان‌تر کرده تا محیطی را برای استفاده از حرکت دست در محصولات واقعیت مجازی ایجاد کنند. Leap Motion در پستی که در وبلاگش گذاشته، این موتور تعاملی را واسطه‌ای میان موتور گرافیکی Unity ویژه بازی‌های ویدئویی و حرکت دست گیمر در محیط واقعی دانسته است. 
این شرکت در فوریه گذشته هم نسخه اولیه از این موتور تعاملی را روی پلتفرم رهگیری حرکتی ویژه خود به نام Orion به نمایش گذاشته بود. این موتور جدید، وضعیت مفاصل انگشتان دست شما را به خوبی رهگیری می‌کند و ارتباط بهتر گیمر با اشیایی که در داخل بازی دم‌دست او قرار می‌گیرند را هم ساده‌تر خواهد کرد. 
Leap همکاری‌های تازه‌ای را هم با شرکت‌های سازنده هدست‌های واقعیت مجازی شروع کرده تا این سنسورها بیشتر از گذشته در محصولات واقعیت مجازی به‌کار گرفته شوند. البته کاربران هدست‌هایی مثل Oculus Rift یا HTC Vive هم می‌توانند شخصا این سنسورها را به هدست‌هایشان متصل کنند. با این وجود، از آنجایی که این سنسورها در قالب نسخه‌های آزمایشی عرضه شده‌اند، قابلیت‌های محدودی هم دارند. 
امکان استفاده از دست در هدست‌های واقعیت‌های مجازی، چیزی فراتر از قابلیت‌های فانتزی است و باعث می‌شود تجربه کاربر در استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص ورود اطلاعات، تا حد زیادی بهبود یابد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا