تکنولوژی

اپراتورهای آمریکا IPv6 را بیشتر از IPv4 استفاده می‌کنند

وب‌سایت Worldipv6launchدر دسامبر سال گذشته میلادی از رشد چشمگیر استفاده از IPv6  در میان چهار اپراتور اصلی تلفن همراه آمریکا یعنی ورایزون، تی‌موبایل، اسپرینت و AT&T خبر داده بود.

در ماه دسامبر، 37.59 درصد از ترافیک این اپراتورها بر بستر IPv6 انتقال پیدا می‌کرد اما جدیدترین گزارش این وب‌سایت نشان می‌دهد این مقدار در سال 2016 میلادی به چیزی در حدود 55 درصد افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب IPv6 به پروتکل غالب برای انتقال ترافیک توسط سرویس‌دهنده‌های اینترنت همراه در آمریکا تبدیل شده است. در جدول پایین هم می‌توانید رشد IP ورژن 6 از دسامبر 2015 تا امروز را ببینید.

IPv4 یا همان آی‌پی که امروزه روی موبایل و کامپیوتر همه ما فعال است یک پروتکل 8 بیتی است که ظاهری به این شکل دارد: 127.0.0.1 این پروتکل می‌تواند برای ما 4.3 میلیارد آدرس منحصر به فرد تولید کند. اما این تعداد با توجه به نیاز امروز بسیار کوچک است. درحالی که اگر تمام دستگاه‌های دنیا از آی‌پی ورژن 6 استفاده کنند، مدت طولانی به مشکل نخواهیم خورد. جالب است بدانید آی‌پی ورژن 6 می‌تواند 34 با 37 صفر جلوی آن، آدرس تولید کند. حتی خواندن این عدد بسیار مشکل است اما در آمریکا به این عدد “یک undecillion” می‌گویند. در ادامه می‌توانید مقایسه این دو ورژن را بهتر ببینید.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا