تکنولوژی

آژانس جهانی ضددوپینگ، هدف جدید هکرها

آژانس جهانی ضددوپینگ (WADA) و دادگاه داوری ورزش (CAS)، در بیانیه‌های جداگانه‌ای از تلاش نفوذگران برای دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی خود خبر داده‌اند.

به گزارش وب‌سایت Dailydot، تلاش نفوذگران با هدف دسترسی به مشخصات ورود به پایگاه‌های اطلاعاتی انجام گرفته که رهگیری موقعیت مکانی ورزشکاران برای انجام آزمایش‌های ضددوپینگ را امکان‌پذیر ساخته‌اند. مگی دوراند مسئول ارتباطات وادا اعلام کرده این سازمان با دریافت یک ایمیل، از انتشار ویدئویی که در آن ادعا شده وب‌سایت وادا هک شده باخبر شده است. با این وجود، در ادامه کار بررسی متخصصان نشان داده هیچ‌گونه نفوذی به پایگاه اطلاعاتی وادا صورت نگرفته است.

این در حالی است که ایمیل‌های فیشینگ در ابعاد وسیع به کاربران این پایگاه اطلاعاتی ارسال شده تا دسترسی به مشخصات ورود به حساب کاربری ورزشکاران، امکان‌پذیر شود. وادا اطلاعات بیشتری را در خصوص تعداد ورزشکارانی که هدف این حمله قرار گرفته‌اند منتشر نکرده است. این سازمان کلیه کاربران را از حملات فیشینگ آگاه کرده و هشداری را نیز روی صفحه ورود به پایگاه اطلاعاتی خود قرار داده است.

ورزشکاران المپیکی از این پایگاه داده‌ای برای ثبت موقعیت مکانی خود استفاده می‌کنند تا مسئولان این سازمان امکان انجام آزمایش‌های دوپینگ را در خارج از محل برگزاری مسابقات نیز داشته باشند. با این تفاسیر، در صورت دسترسی نفوذگران به این پایگاه داده‌ای، امکان ایجاد تغیر در اطلاعات ورزشکاران و در نهایت اعزام متخصصان این سازمان به موقعیت مکانی جعلی وجود خواهد داشت. این امر ممکن است محرومیت ورزشکار به علت عدم انجام آزمایشات دوپینگ را درپی داشته باشد.

از طرف دیگر، متیو ریب دبیرکل دادگاه داوری ورزش (CAS) نیز از تلاش ناموفق نفوذگران برای هک‌کردن وب‌سایت CAS خبرداده است. این در حالی است که به گفته ریب، دسترسی به اطلاعات موجود در این سایت برای عموم آزاد است و هیچ مورد سری در آن وجود ندارد.

هکرهایی که به‌نظر می‌رسد اصلیت آن‌ها لهستانی باشد با انتشار ویدئویی در یوتیوب مدعی شدند با نفوذ به وب‌سایت CAS، عبارت “ما فراموش کردیم که ورزش از سیاست جداست. لطفا ما را ببخشید”. را جایگزین صفحه اول وب‌سایت این سازمان کرده‌اند.

اخیرا وادا و CAS با توجه به نتایج آزمایش‌های ضددوپینگ و به ویژه پس از ممنوعیت حضور ورزشکاران روسی در رقابت‌های المپیک (در پی بحران دوپینگ در این کشور) به تیتر اول رسانه‌های خبری در جهان تبدیل شده‌اند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا