تکنولوژی

برتری‌های نوت7 در مقایسه با نوت5

سامسونگ امشب از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. سامسونگ کار سری نوت خود را از 5 سال پیش با نوت 1 آغاز کرد و سری نوت قطعا محبوب‌ترین دسته‌بندی برای یادداشت برداری در دنیا است. امشب هم سامسونگ از جدیدترین گوشی سری نوت یعنی نوت 7 رونمایی کرد. در ادامه قصد داریم کمی نوت 7 را معرفی کنیم و آن را با پرچمدار قبلی این دسته بندی یعنی نوت 5 مقایسه کنیم.

 

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، گلکسی نوت 7 از پورت یو‌اس‌بی نوع C استفاده می‌کند. تغییر دیگر جابه‌جا شدن محل میکروفون است که به کنار درگاه یو‌اس‌بی آمده است. خمیدگی صفحه نمایش هم از این زاویه کمی مشخص است.

 

در نمای روبه‌رو هم هر دو دستگاه بسیار به یکدیگر شبیه هستند. تقریبا هردو دارای ابعاد مشابه هستند، با صفحه نمایشی هم اندازه و 5.7 اینچی که کیفیت Quad HD دارند. صفحه نمایش هر دو دستگاه به لطف Super Amoled کیفیت بی‌نظیری دارد.

 

سامسونگ گلکسی نوت 7 ویژگی جالبی به نام صفحه نمایش همیشه روشن دارد. این قابلیت باعث می‌شود صفحه نمایش شما با روشن نگه‌داشتن تعداد محدودی پیکسل اطلاعات اولیه را همیشه در اختیار شما قرار دهد. با این ویژگی شما همیشه ساعت، تقویم و یا پیامک‌هایتان را می‌توانید ببینید.

 

همانطور که می‌دانید گلکسی نوت 5 باتری 3 هزاری میلی‌آمپری داشت که مدت زمان خوبی می‌توانست گوشی را روشن نگه‌ دارد اما حالا همه‌چیز بهتر شده، گلکسی نوت 7 از یک باتری قدرتمند 3500 میلی‌آمپری استفاده می‌کند و در کنار آن می‌توانید این باتری قوی را خیلی سریع و بدون کابل شارژ کنید. 

 

اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی نوت5 حافظه‌های متفاوتی داشت اما نمی‌توانستید به آن کارت حافظه اضافه کنید. حالا سامسونگ استراتژی خود را تغییر داده است. در گلکسی نوت 7 شما فقط می‌توانید این گوشی را با حافظه 64 گیگابایتی بخرید. درصورت نیاز به حافظه بیشتر هم این گوشی از کارت حافظه تا 256 گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند.

 

تفاوت بعدی میان این دو دستگاه قدرتمند قلم آنها است. در نوت 7 قلم این دستگاه هم ضدآب و گردوغبار است. یعنی شما می‌توانید زیر آب هم یادداشت بردارید! اندازه این قلم به نسبت نوت 5 کمی کوتاه تر شده است و البته حساسیت قلم نسبت به مدل قبلی بهبودهای بسیاری داشته و دقیق‌تر کار می‌کند.

 

موضوع دیگر امنیت است، گلکسی نوت 5 با اثر انگشت امنیت شما را تامین می‌کرد و اجازه نمی‌داد کسی از گوشی شما استفاده کند. گلکسی نوت 7 پا را از این فراتر گذاشته است و علاوه بر اثر انگشت، اسکنر عنبیه هم دارد. که چشم شما را اسکن می‌کند و قفل گوشی باز می‌شود.

خبرهای مختلف از سامسونگ نوت 7 را بخوانید

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا